۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۷۳۶۷۷۵
آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد؛

لزوم تعامل دستگاه قضایی و رسانه ها

لزوم تعامل دستگاه قضایی و رسانه ها
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در راستای پیگیری مطالبات مردم بر تعامل دستگاه قضایی و رسانه ها با یکدیگر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار مسئولان قضایی استان خراسان رضوی، اظهار کرد: شهید بهشتی از جمله شخصیت‌های برجسته انقلاب و از مهره‌های توانمندی بود که هیچ‌گاه از جریان بصیرت انقلاب و ولایتمداری خارج نشد و انتصاب او به ریاست قوه قضاییه به دستور امام(ره)، دلالت بر اهمیت و عظمت جریان قضا از دیدگاه بنیان‌گذار انقلاب و اهتمام دقیق امام(ره) نسبت به دستگاه قضا دارد.

وی افزود: ریشه بسیاری از مفاسدی که در دوران پهلوی وجود داشت، سررشته آن در بی‌عدالتی بود و فقدان عنصر دین در دستگاه قضایی کشور باعث می‌شد تا فساد بتواند تا حد زیادی در این عرصه رشد کند اما امام(ره) باور داشت که حل همه مشکلات کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در حیطه اختیارات قوه قضاییه است و به همین دلیل، یکی از مؤثرترین شخصیت‌های فرهنگی انقلاب را به مدیریت آن گمارد تا سررشته امور را به دست بگیرد و اصلاحات اسلامی در آن رقم بزند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: امروز در هر مسئله و چالشی که دشمن برای این نظام تدارک دیده و بر آن سرمایه‌گذاری کرده است، اگر دستگاه قضا پای‌کار بیاید، به‌خوبی به آن رسیدگی می‌شود.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: اگرچه امر قضا، موضوعی نیست که بتواند رضایت همه را به‌صورت هم‌زمان جلب کند و بدیهی است که در هر پرونده، طرف محکوم با نارضایتی از دادگاه خارج شود اما نحوه برخورد و طرز رفتار متولیان قضایی کشور می‌تواند به‌گونه‌ای باشد که کرامت انسانی محکومان حفظ شود.

وی گفت: آن‌چه باید دستگاه قضا به آن اهمیت بدهد، آن است که جریان رسانه‌ای با توجه به رسالت و تکلیف خود مأموریت دارد تا مطالبات مردم را پیگیری کند. مردم نیز از رسانه توقع دارند تا نسبت به مطالباتشان پیگیری داشته باشد و بر همین اساس، در تعامل خود با اصحاب رسانه همواره این نکته را در نظر داشته باشید که تعامل ناپذیری با رسانه، هم به مردم آسیب خواهد زد و هم مانعی در مسیر تحقق مأموریت‌های رسانه و انعکاس دستاوردهای دستگاه قضایی استان خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: فضای فرهنگی و رسانه‌ای حاکم بر استان در مؤلفه‌های مختلف از استان‌های دیگر کشور بهتر است و اصحاب رسانه با آگاهی و تقوای شایسته‌ای در پیگیری مطالبات مردم و پرونده‌های خبری تلاش می‌کنند. اینجاست که شما باید در کارهای خود حساب ویژه‌ای برای اصحاب رسانه‌ باز کنید و پیوست تعامل با خبرگزاری‌ها، خبرنگاران و جراید را در هر برنامه در نظر بگیرید.

ارسال نظرات