۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۷۳۶۸۵۸

گوشه ای از ویژگی های شهید بهشتی در کلام نماینده ولی فقیه در لرستان

گوشه ای از ویژگی های شهید بهشتی در کلام نماینده ولی فقیه در لرستان
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تأکید کرد که شهید بهشتی شخصیتی آگاه و خستگی ناپذیر بود که امور را به خوبی هدایت و تدبیر می کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، صبح امروز(4تیر)، در دیدار با رییس کل دادگستری استان لرستان به مناسبت هفته قوه قضاییه و گرامیداشت سالروز شهادت شهید مظلوم آیت الله بهشتی و یاران شهیدش گفت: نام قوه قضاییه یادآور شهید آیت الله بهشتی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه شهید بهشتی شخصیتی آگاه به زمان خودش بود، از قوت فکر و اندیشه و اراده مستحکم برخوردار بود، افزود: شهید بهشتی در عمل هم خستگی ناپذیر و شجاع و در عین حال منطقی و مستدل امور را هدایت و تدبیر می کرد.

وی با بیان اینکه نه تنها شهید بهشتی بلکه یاران او و یاران امام و انقلاب اسلامی، که در هفت تیر به وسیله منافقین تبهکار، به درجه رفیع شهادت نائل شدند، نیز اوصاف و خصوصیات ممتاز و برجسته ای داشتند، ادامه داد: شخصیتی همچون شهید حجت الاسلام والمسلمین رحیمی کسی که سراسر وجودش اسم و راه امام را به معنای واقعی درک کرده بود و از بصیرتی که خداوند متعال به او داده بود، وقایع و مسائل سیاسی و اجتماعی و حتی مسیر انقلاب را قبل از وقوع بیان می‌کرد و می دانست که کدام اهداف انقلاب منجر به پیروزی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: شهید بهشتی کسی بود که در مدرسه حقانی قبل از انقلاب، فلسفه هگل را به زبان آلمانی تدریس می کرد، به فلسفه اسلامی و فلسفه غرب آگاه بود، فقه اسلامی و اصول و کلام را واقف بود، لذا شهادت این عزیزان خسارتی بزرگ برای نظام بود.

وی در ادامه با بیان اینکه عدل و عدالت است که باعث حیات طیبه انسانی می‌شود و بدون عدالت رسیدن به آن حیات طیبه امکان ندارد، گفت: عدالت و عدالت گستری و اقامه عدل، از نشانه های ایمان است و اگر کسانی در این جهت سستی می کنند و ضعف نشان می دهند، در حقیقت ضعف ایمان دارند.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: چشم انداز سند تحول قضایی و اصول و اهداف این قوه رضایت مردم و دیگری اقامه عدل و عدالت، گسترش و ترویج عدالت است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات