۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۷۳۷۰۹۰
وزارت دفاع روسیه:

واگنر آماده تحویل تسلیحاتش می‌شود

واگنر آماده تحویل تسلیحاتش می‌شود
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد گروه «واگنر» در حال آماده شدن برای تحویل تجهیزات نظامی سنگین خود است.

در پی شورش مسلحانه کوتاه‌مدت گروه نظامی «واگنر» در روسیه، خبرگزاری «اینترفاکس» سه‌شنبه (۲۷ ژوئن) به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد این گروه در حال آماده شدن برای تحویل تجهیزات سنگین خود است. 

خبرگزاری «اسپوتنیک» هم به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد مقدمات انتقال تجهیزات نظامی سنگین گروه واگنر به واحدهای فعال نیروهای مسلح روسیه در حال انجام است.

همزمان گزارش شده هواپیمای حامل «یوگنی پریگوژین» رئیس گروه واگنر در یک فرودگاه نظامی در بلاروس فرود آمد.

 پریگوژین جمعه شب تا شنبه شب شورش کوتاه‌مدتی را آغاز کرد که با میانجیگری «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس به پایان رسید.

علی‌رغم آن‌که جزئیات توافق صورت گرفته بین روسیه و رئیس گروه واگنر هنوز نامشخص است اما کرملین اعلام کرد اگر پریگوژین موافقت کند به کشور همسایه روسیه یعنی بلاروس تبعید شود، از تمامی اتهامات جنایی مربوط به «سازماندهی یک شورش مسلحانه» تبرئه خواهد شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی دیشب خود گفت «نیروهای واگنر افراد میهن‌پرست بوده که سرزمین‌های وابسته به وطن را آزاد کردند. از نظامیان و فرماندهان واگنر برای جلوگیری از خونریزی تشکر می‌کنم و امروز این فرصت را دارند که با وزارت دفاع قرارداد امضا کنند یا به بلاروس بروند».

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات