۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۷۳۷۷۶۸

سرانجام وعده کمک ۲۰ میلیارد تومانی رئیس‌جمهور به هنرمندان پیشکسوت

سرانجام وعده کمک ۲۰ میلیارد تومانی رئیس‌جمهور به هنرمندان پیشکسوت
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تأمین و پرداخت اعتبارات از طرف رئیس‌جمهور به مؤسسه هنرمندان پیشکسوت خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، چندی پیش بود که سخن از کمک 20 میلیاردی به مؤسسه هنرمندان پیشکسوت به میان آمد؛ کمکی که رئیس جمهور قول آن را داده بود.

حال بعد از گذشت مدتی از این خبر امروز در برنامه تولد مردادماهی‌های این مؤسسه داریوش ارجمند به‌عنوان رئیس هیأت مدیره مؤسسه هنرمندان پیشکسوت پشت تریبون رفت و از محقق نشدن قول رئیس جمهور خبر داد.

وی در ابتدا گفت: حاشیه‌هایی را که اخیرا در فضای مزاجی نسبت به مؤسسه هنرمندان پیشکسوت رخ داده است‌، فراموش‌ کنید. من به این فضا می‌گویم مزاجی و نه مجازی؛ چرا که حرف‌هایشان از روی مزاج است. این مؤسسه فارغ از همه فضاسازی‌هایی که نسبت به آن وجود دارد کار خودش را انجام می‌دهد و جلو می‌رود؛ چه کسانی قبولش داشته‌ باشند و چه نداشته باشند و از دورترین نقاط ایران از خاش گرفته‌ هنرمندان را حمایت می‌کند.

ارجمند در ادامه با گلایه از عدم تحقق بودجه‌ای که قرار بود به مؤسسه هنرمندان پیشکسوت تعلق گیرد، گفت: مرد است و قولش. قرآن می‌گوید به عهد خود وفا کنید اما 15 ماه پیش آقای رئیسی قولی به یکی از همکاران ما دادند که هنوز خبری از آن نیست.

وی تأکید کرد: آقای رئیسی یک شاهی از 20 میلیاردی که شما قولش را داده‌اید به ما نرسیده است. به قول خود وفا کنید که مؤسسه هنرمندان پیشکسوت بتواند نفس بکشد.

این هنرمند ادامه داد: آقای رئیسی امروز که دیگر عضو شانگهای هم شدیم پس پول ما را که قولش را داده‌اید بدهید.

رئیس هیأت مدیره مؤسسه هنرمندان پیشکسوت با اشاره به حمایت مؤسسه هنرمندان پیشکسوت از هنرمندان پیشکسوت میراث فرهنگی گفت: آقای ضرغامی! ما از هنرمندان وزارت متبوع شما حمایت می‌کنیم، اما شما برای مؤسسه هنرمندان پیشکسوت چه کردید؟ میراث فرهنگی ما دست شماست و میراث فرهنگی انسانی که از همه میراث های دیگر مهمتر است در این مؤسسه هستند. فکری به حال ایشان کنید.

بعد از انتشار این سخنان محمود سالاری، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تأمین و پرداخت اعتبارات از طرف رئیس جمهور به مؤسسه هنرمندان پیشکسوت خبر داد.

محمود سالاری درباره گلایه داریوش ارجمند در ارتباط با پرداخت نشدن کمک مالی 20 میلیارد تومانی رئیس‌جمهور به موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: امسال طبق اعلام رسمی موضوع از سوی معاون محترم توسعه مدیریت و منابع، در مراسم تجلیل از هنرمندان متولد اردیبهشت‌ماه و همچنین مذاکراتی که با جناب آقای دکتر اسماعیلی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته‌ام، این کمک در بودجه سال ۱۴۰۲ موسسه پیش‌بینی شده و بدون هر گونه محدودیت و نگرانی پرداخت خواهد شد.

رئیس هیات امنای موسسه هنرمندان پیشکسوت در ادامه اظهار داشت: طبق روال معمول در سه ماهه ابتدای هر سال در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی مشکلاتی در خصوص کمک‌های مالی وجود دارد که به مرور حل و فصل می‌شود و قطعاً تکریم هنرمندان پیشکسوت به عنوان سرمایه‌های اجتماعی کشور و حمایت از موسسه هنرمندان پیشکسوت از اولویت‌های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این موضوع نباید باعث نگرانی اعضای موسسه شود.

ارسال نظرات