۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۷۳۹۷۰۱
آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد؛

سربلندی ایران درگرو انتخاباتی پرشور/ لزوم مقابله مسئولان با بی بندوباری های اجتماعی

سربلندی ایران درگرو انتخاباتی پرشور/ لزوم مقابله مسئولان با بی بندوباری های اجتماعی
امام جمعه قم با اشاره به لزوم حضور حداکثری مردم ایران در انتخابات پیش رو تصریح کرد: حتی آنهایی که با انقلاب نیستند اما سربلندی ایران را می خواهند در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه شهر مقدس قم در نماز عبادی سیاسی این هفته که در مصلی قدس برگزار شد، با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: با تقوا می توان آثار بد گناهان را از بین برد، کدام یک از ما در پیشگاه پروردگار عالم مصون از اشتباه و خطا است؛ امیرالمومنین فرمودند تقوا می تواند آثار بد گناهان را از بین ببرد.

وی با بیان نکاتی در رابطه با عوامل سعادت و شقاوت در زندگی بشریت ابراز کرد: یکی از موانع رسیدن به شقاوت ارتکاب ظلم است، ظلم نسبت به خدا، خود و دیگران. ما گاهی نسبت به خدا، خود و هم نوعانمان ظلم می کنیم که هر سه مورد انسان را از رسیدن به سعادت محروم می کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تشکر از جامعه مداحان، عزاداران و بانیان مراسمات محرم خاطرنشان کرد: دشمن امسال تمام پرده ها را نسبت به محرم، عاشورا و ساحت اباعبدالله الحسین (ع) کنار زده بود و دلشان خوش بود که گاهی در جایی فردی را پیدا کنند که با نغمه آنها همراهی کند اما آنچنان با شکوه در مراسمات حضور پیدا کردید و شعار هیهات منا الذله سردادید که دشمن در این نقشه خود نیز ناکام ماند.

امام جمعه شهر مقدس قم با بیان اقوال تاریخی شهادت امام زین العابدین (ع) اظهار کرد: مکان انتقال امامت کربلا و عاشورا است و اگر چه دوران امامت ایشان در دوران جور و ظلم می باشد اما کاخ یزید را به ویرانه تبدیل کرد و مبارزات حضرت در تمام دوران امامت بر تارک تاریخ می درخشد و با تربیت شاگردان بی نظیر و ادعیه به جامانده از حضرت اسلام محمدی زنده شد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به انتخابات پیش رو ابراز کرد: مقام معظم رهبری چهار راهبرد را پیش روی مردم و مسئولان جمهوری اسلامی نسبت به انتخابات بیان فرموده اند که امیدواریم با گوش سپردن به آنها در روز انتخابات مردم سرما و گرما را نشناخته و با حضور پرشور خود صحنه بی نظیر دیگری را به جهانیان نشان دهند.

وی ادامه داد: حق الناس یعنی اگر کسی صالح نیست خودش حضور پیدا نکند تا نیاز به پالایش نباشد و شورای محترم نگهبان به عنوان یک دیدبان بیدار جهات مختلف را رعایت کنند، دستگاه ها بستر رقابت دوستانه را فراهم کنند و این رقابت ها به رفاقت تبدیل شود، ما زیر چتر این انقلاب بزرگ هستیم که معمار بزرگ آن این انقلاب را با حمایت شما مردم رقم زده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انقلاب نیاز به پشتیبانی دارد، اذعان کرد: این انقلاب به حضور پرشور مردم و مسئولان نیاز دارد، این انقلاب با حضور پر شور شما مردم ماندگار است، حتی آنهایی که با انقلاب نیستند اما سربلندی ایران را می خواهند نیز باید در انتخابات شرکت کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه متدینین از بی بند و باری های اجتماعی در رنج هستند، تاکید کرد: مسئولان محترم با بی بند و باری های اجتماعی جدی مبارزه کنند، آیا وقت آن است که در ماه محرم بانوی محجبه ما پیش روی فرزندش کتک بخورد، قانون در همه ممالک محترم و ارزش دارد و همه باید پایبند به قانون باشند، همان ها که هرزگی را برای ما تبلیغ می کنند نسبت به قانون کشور خود پای بند هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی و قوای سه گانه باید نقش آفرینی کنند، ابراز کرد: داستان برای دشمنان اینگونه نخواهد بود و قطعا مجلس و قوای دیگر نسبت به حجاب و عفاف نقش آفرینی خواهند کرد.

وی با یادآوری سالروز بازگشت آزادگان ابراز کرد: آزادادگان ما ملجا صبر هستند و امتحان خود را پس داده و سختی های دوران اسارت را با سربلندی تحمل کردند.

ارسال نظرات