۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
کد خبر: ۷۳۹۹۷۹
کارشناس مذهبی رسانه ملی:

نشاط باید در همه امور دینی بروز و ظهور داشته باشد

نشاط باید در همه امور دینی بروز و ظهور داشته باشد
اصفهان – حجت الاسلام سعیدی آریا گفت: انسان مومن برای انجام عبادات باید با نشاط و شاداب باشد و موضوع نشاط درهمه امور دینی باید بروز و ظهور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد سعیدی آریا دوشنبه شب در ادامه سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی در مجلس عزاداری هیأت مهتدون کاشان، در ادامه مبحث انسان مومن از نگاه اهل بیت(ع)، گفت: انسان مومن کسی است که وقتی حرفی به او زده می‌شود از آن پند می‌گیرد.

وی افزود: فراز و فرود‌های زندگی دیگران برای انسان‌های مومن عبرت است و هر آنچه سبب تذکر و یادآوری برای مومن است از آن درس می‌گیرد و به علم او اضافه می‌شود.

کارشناس مذهبی رسانه ملی ادامه داد: همه فکر و ذهن انسان‌های مومن دوری از دنیا و فرار از ظواهر فریبنده دنیا است و به دنبال دنیا و دنیا پرستی نیست بلکه به دنبال رسیدن به جایگاه‌های والای آخرت است.

وی افزود: انسان مومن به دنبال مال وثروت دنیا نیست، با قناعت به دنبال رسیدن به عزت در دنیا و آخرت است و در دنیا کار و تلاش می‌کند تا نتیجه آن را در آخرت بگیرد و همه نگرانی او این است که کاری که انجام می‌دهد بدون نتیجه باشد.

حجت الاسلام سعیدی آریا گفت: گام‌های انسان مومن در راه دین محکم و استوار است و هرآنچه که برای دین او مفید باشد انجام می‌دهد تا دین او استحکام داشته باشد تا با اندک نسیمی شکننده نباشد.

وی ادامه داد: ایمان انسان مومن در حد یقین است، در دینداری شک و تردید ندارد و ایمان او به اندازه‌ای محکم و قوی است که حتی با بالاترین زلزله نیز تخریب نمی‌شود.

کارشناس مذهبی رسانه ملی در ادامه حیا را در همه امور زندگی مهم دانست و با بیان اینکه بی حیایی گناه بزرگی است، گفت: حیای در حجاب سبب بی حجابی نمی شود و حیا در اقتصاد سبب کلاهبرداری و گرانفروشی و کم فروشی نخواهد شد.

حجت الاسلام سعیدی آریا با اشاره به اینکه انسان مومن در فهم حریص است، گفت: آشنایی و فهم عمیق و دقیق به احکام شرعی امروز آسانتر از گذشته است و انسان مومن هم در موضوع پذیرش هدایت و هم در گویش هدایت با نشاط و شاداب و با سلیقه است.

به گفته وی انسان مومن برای انجام عبادات باید با نشاط و شاداب باشد و موضوع نشاط در همه امور دینی باید بروز و ظهور داشته باشد.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان اینکه نماز برای انسان مومن اولویت نخست است، افزود: نماز عمود دین و داروی هر دردی است که باید موقع او اول وقت اقامه شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات