۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۷۴۱۴۸۰
حجت الاسلام والمسلمین تلخابی تشریح کرد؛

گزارشی از روند فعالیت های همایش مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب

گزارشی از روند فعالیت های همایش مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب
رئیس مجتمع آموزش عالی فقه به ارائه گزارشی از روند فعالیت های همایش مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین تلخابی، رئیس مجتمع آموزش عالی فقه در دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با آیت الله اعرافی، اظهار داشت: مجتمع آموزش عالی فقه در سال های گذشته با حضور اساتید محترم و طلاب فاضل تلاش نموده است از فضایی سنتی و معنوی گذشته صیانت نماید و ما نیز می کوشیم تا شأن این بزرگواران حفظ گردد.

وی با اشاره به گذشت دو سال از آغاز کار همایش مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: موضوعات این همایش در جلسات مختلف گردآوری شد و مباحث فقهی و چارچوب های بیانیه با تلاش علمی اساتید مجتمع استخراج گردید.

رئیس مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، یادآور شد: مجتمع آموزش عالی فقه به منظور جهت دهی به رویکرد علمی طلاب در مسیر دیدگاه های فقهی مقام معظم رهبری ورود جدی نموده است و طلاب مجتمع نیز مشارکت خوبی در زمینه تدوین مقالات در همایش مبانی فقهی گام دوم انقلاب اسلامی داشته اند.

وی به دریافت حدود ۹۰۰ مقاله توسط دبیرخانه همایش اشاره نمود و گفت: نزدیک هفتاد درصد این مقالات توسط طلاب مجتمع آموزش عالی فقه به نگارش در آمده است و تا کنون ۷۷۰ مقاله با همکاری موسسه امام رضا(علیه السلام) ارزیابی شده است که از این میان، بیش از ۵۰۰ مقاله برای همایش پذیرش شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی ادامه داد: تقریبا تمامی مقالات طلاب مجتمع تحت نظر اساتید و در قالب پایان نامه تدوین گردید و فضای بسیار مناسب و عمیقی از لحاظ فکری در این جهت سامان دهی شده است. خوشبختانه همکاری و همدلی بسیار خوبی در مجتمع آموزش عالی فقه پیرامون این همایش رقم خورده است و این همدلی، در سایر شئون آموزشی و تربیتی مجتمع نیز نمود یافته است.

رئیس مجتمع آموزش عالی فقه در پایان با اشاره به برگزاری اختتامیه این همایش در آبان ماه سال جاری، خاطرنشان کرد: امیدواریم برگزاری این همایش آغازی برای اختصاص برخی از گروه های علمی مجتمع آموزش عالی فقه به دیدگاه های فقهی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) باشد.

گفتنی در بخشی از این دیدار، اساتید و اعضای شورای علمی همایش مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دقایقی به طرح نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

ارسال نظرات