۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۷۴۲۶۵۷
آیت الله اعرافی:

دفاع مقدس درس استقامت و ایستادگی را به دنیا صادر کرد

دفاع مقدس درس استقامت و ایستادگی را به دنیا صادر کرد
امام جمعه قم جنگ هشت ساله را جنگ نابرابر مستکبران عالم در برابر انقلاب دانست و گفت: وحدت، یکپارچگی و استقامت ملت ایران زمینه پیشرفت کشور و انقلاب اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه اول نماز جمعه شهر قم که در مصلای قدس برگزار شد ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: تقوا نیرویی برای تقرب به سوی رضوان الهی است، تقوا توشه ای برای عبور از خطرات دنیایی و زاد و راحله ای برای سفر پیش رو به سوی آخرت است.

وی با اشاره به مباحث تربیت جوان ابراز داشت: عمده شخصیت انسان در جوانی و تا قبل از سی سالگی شکل می گیرد و باید با حکمت و درایت در عنفوان جوانی مسئولیت های مختلف را به جوانان سپرد.

آیت الله اعرافی افزود: سپردن مسئولیت باعث شکوفایی استعداد جوان و پیشرفت کشور می شود و در تاریخ اسلام نیز این سیره و روش نمونه های مختلفی دارد که پیامبر با سپردن مسئولیت به جوانان زمینه پیشرفت جامعه اسلامی را مهیا کرده است.

خطیب نماز جمعه قم با بیان تشکر از انجمن اسلامی چین تصریح کرد: همکاری های ایران اسلامی و کشور چین زمینه پیشرفت هر دو کشور را فراهم می آورد، حوزه علمیه نیز از انجمن اسلامی چین انتظار دارد زمینه روابط دوستانه بهتر و بیشتر بین ملت، دولت و مسلمانان چین را مهیا سازد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: فصل دفاع مقدس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک فصل تاریخی و در تاریخ ایران کم نظیر بود، قدر آن دوره طلایی و عصر شکوفایی ایمان را باید دانست.

وی ادامه داد: ملت ایران پس از پیروزی در انقلاب وارد یک کارزار نابرابر شد، نابرابری جنگ و دفاع مقدس ما در قرن های اخیر هیچ مصداقی ندارد، نسل امروز باید بداند پیشینیان شما وارد یک کارزار نابرابر شدند که هر نیروی دیگری بود محکوم به شکست می شد اما ملت ایران با ایمان و تقوای راسخ پیروز جنگی شد که همه مستکبران عالم با صدام بودند.

امام جمعه قم با ابراز اینکه آنچه در روایت کربلا خوانده بودیم در دفاع مقدس دیدیم، عنوان کرد: دفاع مقدس تبدیل به یک مکتب مقاومت شد و مستضعفان عالم با دفاع مقدس ملت ایران جان تازه گرفت و انقلاب اسلامی توانست سبک و سیاق خود در ایستادگی و مقاومت را به عالم صادر کند.

آیت الله اعرافی راه ایستادگی و نجات را مقاومت و دفاع الهی برشمرد و تاکید کرد: پیروزی ها  و موفقیتهای ایران به خاطر ایستادگی و مقاومت ملت است.

عضو فقهای شورای نگهبان ضمن تبریک آغاز هفته وحدت به مسلمانان عالم یادآور شد: هم به وحدت ملی و هم مذهبی و هم وحدت کلان در میان مسلمانان جهان نیاز داریم، انقلاب اسلامی منادی وحدت برای مستضعفان عالم در برابر مستکبران است.

وی افزود: ندای انقلاب اسلامی به مسلمانان اینگونه است که با حفظ تفاوت ها باید امت اسلام به وحدت راستین و هم افزایی دست پیدا کند.

آیت الله اعرافی پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور 3 و قرار گرفتن ایران جزء 10 کشور دارای این فناوری را مورد مباهات دانست و از نیروهای سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر کرد و ابراز داشت: با همین مسیر باید قله های موفقیت را فتح کنیم.

امام جمعه شهر قم ادامه داد: ملت عزیز ما با دشمن شناسی باید مسیر پیشرفت ها را دنبال کند و البته موفقیت و پیشرفت ها باید در معیشت مردم اثر گذار باشد و این مسیر با سرعت بیشتر رو به جلو حرکت کند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور افزود: در انتخابات های پیش رو با مشارکت و انتخاب صحیح به دنیا نشان دهیم پیشرفت ایران و انقلاب از اصولی است که هر ایرانی آن را دنبال می کند.

وی در پایان با اشاره به یکپارچگی و وحدت ملت در بزنگاه ها اذعان کرد: دشمنان بدانند با وحدت و هوشیاری ملت تلاش های آنان برملا خواهد شد و ملت عزیز و غیور ایران داغ بر مستکبران عالم خواهد نشاند.

حمیدرضا شاکر

ارسال نظرات