۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۷۴۲۹۸۰

هجمه معاندان به دختر‌ی در کما برای التیام زخم‌های ناکامی

هجمه معاندان به دختر‌ی در کما برای التیام زخم‌های ناکامی
بیهوش شدن دانش‌آموز دختر در متروی تهران، تلاش رسانه‌های معاند برای ایجاد حاشیه و دامن زدن به آن را با کمک برخی رسانه‌های داخل به دنبال داشت.

ناکام ماندن تلاش‌های یک ساله معاندان جمهوری اسلامی برای ایجاد آشوبی تازه در سالمرگ مهسا امینی که هزینه‌های کلانی بابت آن صرف شده‌بود، آنچنان برایشان گران تمام شده‌است که برای جبران بخش کوچکی از ناکامی‌هایشان و تحمیل کردن هزینه‌های تازه به کشور از هر ابزاری استفاده می‌کنند.

بیهوش شدن دختری دانش‌آموز در متروی تهران که می‌توانست در هر جای جهان، حتی قلب لندن رخ دهد، حالا به ابزاری برای حمله به ساختار کلی کشور تبدیل شده و این پرسش را مطرح کرده‌است که آیا شبکه‌های جیره‌خوار پس از وقوع اتفاق مشابه در متروی لندن جرئت حمله به تاج و تخت انگلستان را دارند؟ بی‌بی‌سی و ایران اینترنشنال که برای سیاه‌نمایی از رویداد‌های اجتماعی ایران و سردمداری رسانه‌های معاند در رقابت هستند و در وقوع این ماجرا تلاش وافر خود را به کار گرفته‌اند با انتشار مستمر اخبار و گزارش‌هایی که با واقعیت فاصله زیادی دارد، تلاش کنند با خلق روایتی دروغین از یک رویداد اجتماعی، اهداف خود را دنبال کنند.

۷ صبح نهم مهرماه

این دختر ۱۶ ساله که فیلم حضورش در مترو هم منتشر شده‌است، ساعت ۷ صبح روز یک‌شنبه نهم مهر ماه وارد خط ۴ متروی میدان شهدا می‌شود تا همراه دو همکلاسی‌اش به مدرسه برود. آن‌گونه که در فیلم به وضوح نمایش داده‌می‌شود آرمیتا و دو همکلاسی‌اش به سمت واگن هفت که واگن انتهایی قطار بود، حرکت می‌کنند. براساس فیلم‌های منتشر شده لحظه ورود این دانش‌آموز به قطار، او به دلیل احتمالی افت فشار کنار در ورودی قطار تعادلش را از دست می‌دهد و به زمین می‌افتد که با کمک دو همکلاسی‌اش از قطار خارج و روی سکو منتقل می‌شود و به کمک زنی که احتمالاً پزشک بوده به او رسیدگی می‌شود.

فیلم منتشر شده به خوبی گویای این است که ثانیه‌هایی بعد از ورود آرمیتا به قطار مترو، راننده دوم قطار هم که قصد ورود به جایگاه خود را دارد، شاهد ماجرا است و تا زمان خارج کردن دانش‌آموز و دو همکلاسی‌اش از قطار منتظر می‌ماند. روشن است که هیچ درگیری در این محل روی نداده و زن مسافری هم که به شتاب خود را به این واگن می‌رساند، بدون اینکه متوجه ماجرا شود، وارد قطار می‌شود.

لحظاتی بعد از آن هم امدادگران اورژانس در محل حاضر می‌شوند و بعد از انجام اقدام‌های اولیه دختر نوجوان به بیمارستان فجر منتقل می‌شود و تحت درمان قرار می‌گیرد. در حالی که تلاش کادر درمان در جریان است، حاشیه‌ای تازه در بیمارستان ایجاد می‌شود و به شبکه‌های اجتماعی راه پیدا می‌کند. ایجاد کننده حاشیه، خبرنگار روزنامه شرق است. وقتی مأموران حراست بیمارستان برای تهیه گزارش از وی درخواست مجوز می‌کنند، او با حاشیه‌سازی در بیمارستان تلاش می‌کند، به هدف خود برسد. خبر حاشیه‌سازی ایجاد شده برای بی‌بی‌سی و اینترنشنال می‌تواند سوژه‌ای مناسب باشد که مدام بر آن تأکید می‌شود و زمانی هم که خبر آزادی این خبرنگار از سوی این رسانه‌ها اعلام می‌شود، بزرگ‌نمایی بیشتری درباره اتفاق روی داده در بیمارستان مورد توجه این رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

روایت مدیرعامل مترو

مسعود درستی، مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو هم گفت: از لحظه ورود این دختر به مترو تا زمانی که حادثه روی داده، فیلم‌های بازبینی شده‌است که بر آن اساس هیچ درگیری برای او روی نداده‌است.

والدین دختر نوجوان: حاشیه‌سازی نکنید

واکنش پدر و مادر آرمیتا برای رسانه‌های معاند اصلاً خوشایند نیست. آن‌ها انتظار داشتند شاهد واکنش‌هایی مثل واکنش خانواده نیکا شاکرمی باشند، اما وقتی دیدند والدین آرمیتا حقیقت ماجرا را پذیرفته‌اند، تلاش خود را به کار گرفتند تا تفسیر‌های خود را از ماجرای روی داده روایت کنند. مادر این دانش‌آموز گفت: «دخترم در متروی شهدا با همکلاسی‌هایش قرار داشت تا به مدرسه برود که به دلیل افت فشار به زمین افتاد و سرش به لبه مترو برخورد کرد و با کمک دو نفر از دوستانش، او از قطار خارج شد. او با کمک امدادگران اورژانس به بیمارستان منتقل شد‌ه است.» او گفت: «من تصاویر مترو را دیده‌ام و حاشیه‌هایی که ایجاد شده‌است، درست نیست. لحظه سقوط و خارج کردن دخترم از قطار را دیده‌ام و چیز خاصی نبوده‌است که منجر به حاشیه‌سازی شود. من پیگیر ماجرا بودم و فیلم‌ها را دیده‌ام. ما در بیمارستان حاضر هستیم و به خوبی به وضعیت دخترم رسیدگی می‌شود و به جای حاشیه‌سازی برای سلامتی دخترم دعا کنید.»

پدر این دانش‌آموز هم گفت که همه چیز برایمان ثابت شده‌است و به وضعیت دخترم در بیمارستان به خوبی رسیدگی می‌شود. همه فیلم‌ها را دیده‌ایم و حاشیه‌ای وجود ندارد. یکی از دوستان خانواده او هم گفت: «از حادثه روی داده ناراحت هستیم و مدام حاشیه می‌بینیم و چیز‌های عجیب و غریب هم می‌شنویم و می‌بینیم که این حاشیه‌ها حال خانواده‌اش را بد می‌کند. قبل از اینکه فیلم‌های مترو پخش شود، خانواده‌اش فیلم‌ها را دیده‌اند و بعد منتشر شده‌است و از مردم می‌خواهیم که به دنبال حاشیه نباشند.»

منبع: روزنامه جوان

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات