۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۷۴۳۳۹۸
نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد؛

لزوم تقویت ارتباط روحانیت با بدنه دانشگاه

لزوم تقویت ارتباط روحانیت با بدنه دانشگاه
حجت الاسلام والمسلمین دژکام گفت: نگاه اساسی در انقلاب این است که روحانیت نقش آفرینی در مسائل کشور داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام در نشست با مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس، اظهارداشت: نگاه اساسی در انقلاب این است که روحانیت نقش آفرینی در مسائل کشور داشته باشد و در واقع در یک فضای خودمانی‌تر با بدنه دانشگاهی ارتباط برقرار کند.

وی تصریح کرد: اگر وظیفه ذاتی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز خوب انجام شود در جهات دیگر هم موفق‌تر خواهند بود؛ البته این مهم نیازمند برقراری ارتباط روحانیون در یک فضای خودمانی‌تر با بدنه دانشگاهی است.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام همچنین محیط دانشگاه را به مثابه یک رودخانه در حال حرکت توصیف کرد و افزود: اگر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش خانواده موفق عمل کرده است این کار را با بدنه کارشناسی همراه در مجموعه دانشگاه انجام داده و ضرورت دارد در تمام موارد هم ساختار دانشگاه و بدنه مدیریتی، کارشناسی و آموزشی دانشگاه با مجموعه نهاد رهبری در دانشگاه همراه شود تا موفقیت نهایی حاصل شود.

حجت‌الاسلام حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های فارس نیز ضمن لزوم اهمیت ارتباط و جلسات مشترک بیشتر بین مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با نماینده، ولی فقیه در فارس، بیان کرد: مجموعه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها آمادگی هر گونه همکاری را با دفتر امام جمعه دارد.

وی همچنین با بیان اینکه بخش اعظم استان از مراکز آموزش عالی تشکیل شده است، عنوان کرد: مجموعه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تمام تلاش خود را می‌کند تا برنامه‌های جذاب‌تر و متنوعی را در دانشگاه اجرا کنند و پاسخگو نیاز جامعه دانشگاهی باشند تا ارتباط موثر روحانیت با دانشگاهیان شکل بگیرد. 

ارسال نظرات