۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۷۴۳۶۸۳
هشتمین روز «طوفان الاقصی»:

ضرب الاجل صهیونیست‌ها برای تخلیه بیمارستان «العوده» در غزه

ضرب الاجل صهیونیست‌ها برای تخلیه بیمارستان «العوده» در غزه
توزیع پیش‌نویس آتش‌بس در غزه از سوی روسیه در شورای امنیت، ورود وزیرخارجه آمریکا به ریاض، افزایش شمار شهدای غزه و کرانه باختری از جمله مهم‌ترین تحولات بامدادی روز هشتم تجاوز ارتش اسرائیل به غزه است.

هشتمین روز از تجاوز نظامی رژیم اسرائیل به نوار غزه بعد از عملیات طوفان الاقصی با فعال شدن آژیرهای خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه آغاز شد و مقاومت فلسطین در غزه، در پاسخ به حملات جنگنده های رژیم اسرائیل به رفح و شمال غزه، شهرک‌های مذکور را هدف حملات موشکی تلافی‌جویانه خود قرار دادند.

در حالی که تعداد شهدای فلسطینی از مرز 1900 نفر فراتر رفته و بیمارستان‌ها مملو از مجروحان است، رژیم صهیونیستی تهدید به تخلیه بیمارستان العودة کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی تا ساعت 10 صبح (به وقت فلسطین) به مسئولان بیمارستان العوده در شمال غزه مهلت داده تا این بیمارستان را به طور کامل تخلیه کنند.

مدیر بیمارستان «العوده» غزه در واکنش به تهدیدات رژیم صهیونیست با اعلام اینکه "در وضعیت فاجعه‌باری قرار داریم"، گفت: به درخواست رژیم صهیونیستی برای تخلیه بیمارستان تن نخواهیم داد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین درخواست رژیم صهیونیستی از کادر پزشکی برای تخلیه بیمارستان‌ها که آخرین آن بیمارستان «العوده» در شمال غزه است، جنایت جدیدی دانست.

مخاطبان گرامی، آخرین تحولات روز هشتم عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:
11:24- سازمان ملل: بیش از 9 هزار منزل مسکونی در حملات اسرائیل تخریب شده است

سازمان ملل متحد امروز شنبه اعلام کرد، حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه منجر به تخریب کامل 5540 منزل مسکونی شده است، در گزارش سازمان ملل آمده است که در این حملات به 3750 خانه نیز خسارت وارد شده است.

سازمان ملل متحد همچنین اعلام کرد در طول یک هفته تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه نزدیک به 2000 کودک قربانی(شهید و مجروح) این حملات شده‌اند.

10:43- وزیر خارجه ترکیه به مصر رفت

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه به مصر رفت. این سفر به دعوت سامح شکری همتای مصری فیدان و برای توسعه روابط و بررسی تحولات منطقه ای انجام گرفته است.
سفر فیدان دو روزه خواهد بود. وی در اولین روز این سفر با تجار ترکیه ای مقیم مصر دیدار و بر حمایت آنکارا از آنها تاکید کرد.

10:32- به صدا در آمدن آژیر خطر در اراضی اشغالی/ سدیروت هدف قرار گرفت

رسانه های رژیم صهیونیستی امروز شنبه از به صدا در آمدن آژیر خطر در «سدروت» و شهرک های غربی «النقب» خبر دادند

گردان های القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد: یک موشک به سمت شهرک سدروت شلیک کردیم.

10:21-  وزارت بهداشت غزه: 15 مرکز بهداشتی در حملات صهیونیست‌ها تخریب شده‌اند

وزارت بهداشت غزه از تخریب 15 مرکز بهداشتی در غزه و شهادت 15 تن از اعضای کادر درمان و زخمی شدن 27 تن دیگر و انهدام 23 آمبولانس در حین عملیات امدادی خبر داد.

10:10 مصر گذرگاه رفح را با دیوار بتونی مسدود کرد

وزارت کشور مصر امروز شنبه اعلام کرد که دروازه گذرگاه رفح را با دیوار‌های بتنی مسدود کرد.

گذرگاه رفح تنها گذرگاه مرزی بین مصر و غزه است که فلسطینیان می‌توانند به وسیله آن با جهان ارتباط داشته باشند و اگر این گذرگاه بسته شود بیماران فلسطینی به هیچ نقطه ای از چهان دسترسی ندارند.

10:05- حماس: درخواست رژیم صهیونیستی برای تخلیه بیمارستان‌« العوده» اقدامی جنایتکارانه است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز شنبه از سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی ذی‌ربط درخواست کرد، برای توقف هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و کادر پزشکی فورا مداخله کنند.

جنبش حماس افزود: از نقش قهرمانانه و بشر دوستانه کادر پزشکی که از تخلیه بیمارستان «العوده» امتناع کرده و بر ادامه نقش ملی و بشردوستانه خود ادامه دادند، تمجید می‌کنیم.

جنبش مقاومت فلسطین اظهار داشت: درخواست رژیم صهیونیستی از کادر پزشکی برای تخلیه بیمارستان‌ها که آخرین آن بیمارستان «العوده» در شمال غزه است، جنایت جدیدی است که ارتش اشغالگر مرتکب شده است.

10:00 مدیر بیمارستان «العوده» غزه: بیمارستان را تخلیه نمی‌کنیم

مدیر بیمارستان «العوده» غزه در واکنش به تهدیدات رژیم صهیونیست با اعلام اینکه "در وضعیت فاجعه‌باری قرار داریم"، گفت: به درخواست رژیم صهیونیستی برای تخلیه بیمارستان تن نخواهیم داد.

ارتش رژیم صهیونیستی تا ساعت 10 صبح (به وقت فلسطین) به مسئولان بیمارستان العوده در شمال غزه مهلت داده تا این بیمارستان را به طور کامل تخلیه کنند.

9:24- یونیسف: اوضاع در غزه  فاجعه بار است

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف)  امروز شنبه اعلام کرد که در پی بمباران بی امان، افزایش آوارگی کودکان و خانواده ها و نبود مکان امن، وضعیت غزه فاجعه بار است.

آتش‌بس فوری در غزه و رسیدن کمک‌های بشردوستانه اولویت‌های اصلی در غزه  است.

حداقل 420 هزار نفر در غزه از خانه‌های خود آواره و بی‌سرپناه شدند و دسترسی به نیازمندان بسیار سخت و دشوار است.

9:05-کشتار غیر نظامیان در بازار غزه توسط رژیم اسرائیل

منابع محلی فلسطینی گزارش دادند که رژیم صهیونیستی بازار بزرگی را در اردوگاه «النصیرات» واقع در نوار غزه هدف حملات هوایی قرار داد و موجب کشتار غیرنظامیان شد.

8:45- بازداشت بیش از 230 نفر از اعضای حماس در کرانه باختری

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توانسته است بیش از 230 نفر از اعضا و فعالان جنبش مقاومت فلسطین (حماس) را در کرانه باختری بازداشت کند.

8:37- شمار شهدای غزه از 1900 فراتر رفت
وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از افزایش شمار شهدای غزه در نبرد طوفان الاقصی به 1949 نفر خبر داد.
8:36- تداوم حملات صهیونیست‌ها به غیرنظامیان و منازل مسکونی در غزه
حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامی و مناز مسکونی فلسطینی‌ها در هشمین روز تجاوز به غزه ادامه دارد.
در حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در بیت لاهیا در شمال نوار غزه سه فلسطینی به شهادت رسیدند.
دو فلسطینی هم در جریان حمله صهیونیست‌ها به یک باب منزل در رفح در جنوب نوار غزه به شهادت رسیدند.
جنگنده‌های اسرائیلی همچنین اطراف برج‌های مسکونی ندی، صفطاوی و عطاطره در شمال نوار غزه و دو منطقه در اردوگاه النصیرات در مرکز این منطقه را بمباران کردند.
8:36- بازداشت 32 فلسطینی در کرانه باختری
منابع فلسطینی گزارش دادند که نیروهای صهیونیستی صبح امروز 32 فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری اسیر کردند.
8:35- درگیری رزمندگان مقاومت فلسطین با نیروهای اشغالگر در کرانه باختری
گردان‌های القسام در بیانیه‌ای اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در شهر جنین و اردوگاه عین السلطان و عقبه جبر در شهر اریحا مقابله کردند.
نیروهای اشغالگر صبح امروز به ادوگاه قلندیا هم یورش بردند.
8:20- شهادت 256 فلسطینی طی 24 ساعت گذشته
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تنها در 24 ساعت گذشته، 256 فلسطینی از جمله 20 کودک‌ بر اثر بمباران شدید نوار غزه شهید شده و1788 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

احسان قنبری نسب
منبع: تسنیم
ارسال نظرات