۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۷۴۴۱۸۷
رئیس ستاد احیای زکات شهرستان کاشان:

برگزاری جشنواره‌های زکات در ترویج این فرهنگ مؤثر است

برگزاری جشنواره‌های زکات در ترویج این فرهنگ مؤثر است
اصفهان – حجت الاسلام سهراب زاده گفت: برگزاری مستمر جشنواره‌های زکات در شهرستان در ترویج فریضه واجب زکات در جامعه نقش مهم و اساسی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجید سهراب زاده در جشنواره ترویجی تکریمی زکات شهرستان‌های شمال استان اصفهان که سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد، گفت: مقدمات و فراخوان مقاله و برگزاری جشنواره از دو ماه قبل آغاز شد.

وی از ارسال بیش از یکصد اثر به بخش مسابقات جشنواره خبر داد و با اشاره به اینکه در مسابقات کتابخوانی نیز بیش از ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر از سراسر کشور شرکت کردند، افزود: حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار پیامک نیز به جشنواره ارسال شد.

حجت الاسلام شهراب زاده با اشاره به اینکه جشنواره ترویجی و تکریمی زکات در بخش‌های مقاله، شعر، مسابقه، خاطره‌نویسی، نماهنگ، موشن‌گرافی انشانویسی، نشریه دیواری و نقاشی از ۲ ماه پیش با فراخوان آغاز شده است یادآور شد: از بین شرکت کنندگان حدود ۶۰ نفر برتر انتخاب و مراسم اختتامیه جشنواره با اهدا جوایز از آن‌ها تقدیر و تجلیل شدند.

وی با ابراز امیدواری ازادامه و تداوم برگزاری جشنواره‌های زکات، اظهار داشت: زکات امروز در جامعه مظلوم واقع شده است و جایگاه زکات به درستی تبیین نشده است.

به گفته وی برگزاری مستمر جشنواره‌های زکات در شهرستان برای ترویج فریضه واجب زکات در جامعه نقش مهم و اساسی دارد.

رئیس ستاد احیای زکات شهرستان کاشان در ادامه یادآور شد: شهرستان کاشان با دو اداره زکات کاشان و راوند و ۴ بخش نیاسر، قمصر، برزک و مرکزی و ۷ شهر و ۴۸ روستا فعال است.

حجت الاسلام سهراب زاده با بیان اینکه شورای زکات در شهرستان و شهرها، بخش‌ها و روستا‌های تابعه شهرستان کاشان فعال است، افزود: طی شش ماهه نخست امسال بالغ بر ۸ میلیارد تومان زکات در شهرستان کاشان جمع آوری شده است.

رئیس ستاد احیای زکات شهرستان کاشان گفت: شورای زکات استان اصفهان طی مصوبه‌ای ادارات و اعضای شورای زکات را مکلف کند تا به صورت جهادی وارد عرصه زکات شوند و کمیته امداد را تنها نگذارند.

حجت الاسلام سهراب زاده با تأکید بر اینکه فرمانداران و بخشداران زمانی را نیز برای زکات تعیین کنند، افزود: شورای زکات استان اصفهان طی مصوبه‌ای ازمتولیان زکات بخواهد با دبیرخانه شورای زکات شهرستان داشته باشند.

لازم به ذکر است، جشنواره ترویجی تکریمی زکات شهرستان‌های شمال استان اصفهان با حضور آیت الله طباطبائی نژاد نماینده، ولی فقیه و امام جمعه اصفهان همراه با تکریم از مودیان، مبلغین، عاملین و رابطین زکات، رونمایی از مستند‌های تولید شده با موضوع زکات و تقدیراز نفرات برتر مسابقات علمی، هنری و کتابخوانی جشنواره در سالن آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات