۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۷۴۴۳۰۸
نماینده ولی فقیه در فارس:

روش های نوین تبلیغی موجب تقویت منبرها می شوند

روش های نوین تبلیغی موجب تقویت منبرها می شوند
حجت الاسلام والمسلمین دژکام گفت: رسالت مبلغان و خطبا این است که روش های جدید تبلیغی و ارتباطی را به کمک منبر بیاورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام و المسلمین لطف الله دژکام پیش در نشست خطباء شیراز از تشکیل خانه مبلغین در شیراز خبر داد و گفت: تشکیل خانه مبلغین و فعالان فرهنگی برای جلوگیری از یکسری آسیب ها است، در گذشته به گونه ای عمل می شد که انگار فضای مجازی اصل است و کار مبلغین فرع است در صورتی که برعکس بود و در واقع این مبلغین هستند که به صورت میدانی با جوانان ارتباط برقرار می کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس فعالیت های تبلیغ سنتی را یکی از کارهای اثرگذار دانست و اضافه کرد: نباید ارزش تبلیغ حضوری کم شود، از این رو باید فضای تبلیغ حضوری را توسعه داد، تاثیر تبلیغ حضوری از هر تبلیغ دیگری بیشتر است، فردی که در نماز جمعه حضور پیدا می کند و فردی که پای منبر و روضه می نشیند برای دنیا نیامده است در واقع آمده که آخرت خود را داشته باشد، از این رو تبلیغ و حضور میدانی با فضای مجازی متفاوت است.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با اشاره به آیه ۶۵ سوره انفال که می فرماید “إِنْ یَکُنْ مِنْکُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ یَغْلِبُوا مِائَتَیْنِ” بیان کرد : مسلم است که یک نفر از شما در مقابل ده نفر مقابل خواهد ایستاد و پا منبری شما هرچه باشد در مقابل ۱۰ برابر خود خواهد ایستاد.بنابراین باید روی این موضوع کار کنید که تبلیغات حضوری از حیث تاثیر، سازندگی و ایجاد انگیزه چقدر مهم است و در این موضوع خودمان باید دفاع کنیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به تاثیر ویژه نماز جمعه و حضور معنوی مردم گفت : باید روی تاثیرگذاری منبر، مجالس و تبلیغ حضوری صحبت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادی که در فضای مجازی گروه دارند و به صورت گروهی فعالیت می کنند در صدد این هستند که ده دقیقه برای آنان به صورت حضوری صحبت کنند چرا که حضور معنوی تاثیر ویژه ای بر روی مردم دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اینگونه نیست که نخواهیم از ابزار جدید استفاده کنیم و از این رو یکی دیگر از رسالت های مبلغین و خطباء این است که روش های جدید تبلیغی و ارتباطی را به کمک منبر بیاورند، اما اولویت تبلیغ حضوری باید باقی بماند.

وی با بیان اینکه شیراز دارای ۱۲۰ خطیب است، گفت: این افراد در طول سال به صورت مداوم فعالیت می کنند و گاهی لازم است در مواضعی با هم هم صدا باشند و پای کار بایستند و نقش خانه مبلغین همین است که در طول زمان ما را همراه می کند و زمانی که لازم است همه یکصدا باشیم که وقتی یکصدا حرف بزنیم تاثیرش برای مردم بیشتر است.

قاسم شفیعی پور

ارسال نظرات