۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۷۴۵۹۸۶
نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد؛

هدف دشمن از اشاعه بی حجابی فروپاشی اساس خانواده است

هدف دشمن از اشاعه بی حجابی فروپاشی اساس خانواده است
حجت الاسلام والمسلمین دژکام در خطبه های نماز جمعه از مردم برای حضور پر شور در تجمع ضد صهیونیستی روز شنبه دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز اگفت: سیاست‌های کلی نظام اسلامی باید برخواسته از معارف و معنویات دین اسلام باشد، اگر چنین سیاست‌گذاری شکل نگیرد، در مقام اجرا و عمل هم مسلما به آن مسیری که باید برویم نخواهیم رفت.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار داشت: بحث سیاست‌گذاری‌های کلی در قانون اساسی جمهوری اسلامی جزو وظایف رهبر شمرده شده است، یعنی سیاست گذاری باید به وسیله رهبر انقلاب و ولی فقیه انجام گیرد.

وی با بیان اینکه پرسشی که باید همه ما داشته باشیم این است که آیا این سیاست‌گذاری‌ها انجام شده است یا خیر؟ افزود: گاهی در میدان عمل می‌بینیم که کار زمین مانده است و این پرسش مطرح می‌شود که چرا این کار زمین مانده و اولین سوال این است که دراین خصوص سیاست‌گذاری داریم یا نه؟ اصلا سند برای چه هست؟ خب اگر سند نداشته باشیم، 5 سال دیگر هم که بپرسند چه کار کرده‌اید، مسلما معلوم نبوده می‌خواستیم چه کاری انجام دهیم، درحالی که سند نقشه راه است. گرچه برای اصلاح امور کافی نیست، اما لازم است.

حجت الاسلام و المسلمین دژکام تاکید کرد: نخستین گام این است که سیاست‌های کلی خودمان را در مسائل مختلف نظام مشخص کنیم که الحمدلله این قسمت که مربوط به رهبر انقلاب است، در اولین زمانِ ممکن توسط ایشان آماده و ابلاغ شده است. ما حدود 37 سند سیاست کلی داریم و بنابراین کسی نمی‌تواند بگوید ما نمی‌دانستیم! چون ولی فقیه تعیین کرده در هر بخشی چه کاری باید انجام بشود.

خطیب نماز جمعه شیراز با تصریح بر اینکه گاهی در مورد سیاست‌های کلی جمعیت غفلتی وجود دارد و می‌گویند هیچ چیزی آماده نیست، افزود: اگر به دنبال افزایش جمعیت هستیم، باید بدانیم که این جوان مسکن و شغل می‌خواهد، امنیت، آرامش و سلامت می‌خواهد. خب آیا کسی دراین خصوص سیاست‌گذاری کرده است یا نه؟

حجت الاسلام و المسلمین دژکام گفت: رهبر انقلاب وقتی سیاست‌گذاری جمعیت را ابلاغ کردند که پیش از آن 10 سند را ارائه کرده بودند، یعنی کوتاهی در این خصوص از سوی ایشان صورت نگرفته است. ایشان اول بحث مسکن و اشتغال؛ بعد افزایش جمعیت را مد نظر داشتند، لذا اگر در مسائل فرهنگی و اقتصادی و امثال این‌ها کوتاهی رخ داده باید ببینیم چه کسی دستورات رهبر را انجام نداده و چه کسی طبق قانون به وظایف خود عمل نکرده است؟ وگرنه اینکه به صورت کلی بگوییم هیچ کس کار نمی‌کند، درست نیست.

حجت الاسلام و المسلمین دژکام خاطرنشان کرد: در مقام تبیین سیاست‌های کلی که کار رهبر انقلاب است 12 سال از دولت جلو هستیم و این اشتباه را دولتی‌ها باید جبران کنند. دولت هم در معنای عمومی یعنی قوه مجریه، مجلس و قوه قضاییه و کوتاهی‌ها و عقب ماندگی‌های قوای سه گانه باید جبران شود.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: اگر می‌خواهیم مطالبه گری کنیم که حق عموم مردم است، اول باید بررسی کنند هدف‌گذاری رهبر چیست؟ آیا خلأیی در رابطه با سیاست‌های کلی داریم؟ اگر نداریم ببینیم چه کسی کوتاهی کرده است. این چهارچوب کلی بحث ما در رابطه با سیاست گذاری کلی نظام اسلامی است؛ سیاست‌های کلی باید از اصول عقیدتی و معرفتی ما ریشه بگیرد.

امام جمعه شیراز گفت: یکی از محوری‌ترین سیاست‌های کلی، سیاست خانواده است که 10 سند رهبر معظم انقلاب درباره آن ابلاغ کرده‌اند و مشخص شده که این کشور از نظر مسئله خانواده باید چگونه اداره شود تا بقیه مسائل کشور هم سامان پیدا کند.

وی افزود: در سیاست‌های کلی خانواده، اولین جمله‌ای که رهبر معظم بر آن تاکید کرده‌اند و تقریبا خلاصه همه سیاست‌ها به این برمی‌گردد، اینگونه است که می‌فرمایند خانواده واحد بنیادی و سنگ بنای جامعه اسلامی و کانون رشد و تعالی انسان و پشتوانه سلامت و بالندگی و اقتدار و اعتلای معنوی کشور و نظام است؛ بنابراین اگر کشور مقتدر می‌خواهیم باید خانواده درست داشته باشیم و اساس از اینجا شروع می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین دژکام به دسیسه‌های دشمنان اسلام و انقلاب هم اشاره و تصریح کرد: نتانیاهو کودک‌کش در پارلمان اروپا در مورد ایران رسما این جمله را گفته است که اگر می‌خواهید ایران را به هم بریزید، خانواده‌های ایرانی را به هم بریزید. متاسفانه عده‌ای هم لشکر صهیونیست‌ها شده‌اند و این کار را انجام می‌دهند؛ کار‌هایی مثل برهنگی، بدحجابی و بی حجابی که اگر نگاه سیاسی به کارهای آنها بکنید، دارند عملیاتی که نتانیاهو طراحی کرده را اجرا می‌کنند و این معصیت ساده نیست، زیرا می‌خواهند اساس خانواده را در نظام اسلامی از هم بپاشند.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سیاست‌های کلی خانواده 16 بند دارد و برای تکمیل و عملیاتی شدن 9 سند دیگر هم رهبر معظم فرموده‌اند، سیاست‌های کلی سلامت را اجرا کنید، زیرا خانواده سالم می‌خواهیم.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به راهکارهای افزایش جمعیت و سیاست‌های کلی این حوزه افزود: سیاست کلی آموزش و پرورش برای دوران مدرسه فرزندان و سیاست‌های کلی علم و فناوری برای دانشگاه یعنی مسیر رشد بچه در خانواده مشخص باشد. همچنین سیاست‌های کلی اشتغال، سیاست‌های کلی مسکن، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، سیاست‌های کلی الگوی مصرف و نهایتا سیاست‌های کلی جمعیت؛ اگر این سیاست‌های کلی تامین شود می‌توان از خانواده‌ها افزایش جمعیت را انتظار داشت.

حجت الاسلام و المسلمین دژکام با بیان اینکه مشکل در ناحیه سیاست گذاری که وظیفه ولی فقیه است، نیست، بلکه در ناحیه اجراییات است، خاطرنشان کرد: کشور چند سال در بحث مسکن تعطیل بوده است. وزیری در دوره‌های گذشته اعلام می‌کند یک خانه نساخته‌ام و خب وقتی یک خانه نساخته باید امروز یک میلیون ساخته شود و قطعا کار سخت‌تر خواهد بود. این‌ها را باید دقت داشته باشیم و مطابق با سیاست‌گذاری‌ها از دولت‌ها مطالبه کنیم تا در این مسیر کار کنند.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به موضوع غزه و مظلومیت مردم فلسطین گفت: بیش از 11 هزار شهید از کودک، زن، مرد، پیر و جوان این روز‌ها به پیشگاه خدای متعال تقدیم شده است. ایستادگی این مردم که جای تعجب دارد شاید مصداق این آیه باشد که "عِبَادًا لَنَا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ"، آن‌هایی که ریشه اسرائیل را در می‌آورند بندگانی هستند با اراده بسیار قوی.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام افزود: حماس با چند گردان القسام وارد نبردی شد که در دوره جمال عبدالناصر 6 کشور عربی از عهده‌اش بر نیامدند، البته از نوع انسان‌هایی که اراده قوی ندارند. الان هم بیش از 6 کشور عربی وجود دارد که هیچ کاری نمی‌کنند، اما این‌ها اراده‌شان اراده پولادین است.

وی اظهار داشت: چند گردان حماس کاری کرده‌اند که کیان صهیونیست به لرزه در آمده است. به گفته برخی تحلیلگران سیاسی این اسرائیل نیست که می‌جنگد، بلکه لاشه اسرائیل است که روی دست آمریکا مانده است. این لاشه اسرائیل است و این لاشه چرا هنوز روی دست آمریکا ایستاده است؟ چون آمریکایی‌ها تمام منافعشان را در منطقه دارند از دست می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: اگرچه استعمار به شکل‌های جدید، خون مردم مسلمان را در این منطقه در شیشه کرده است، اما می‌داند که دیگر نمی‌تواند ادامه دهد؛ زیرا مردم فلسطین در طول این ایام گرچه مظلومیت کشیده‌اند، اما مقتدرانه ایستاده‌اند.

وی گفت: فرماندهان در جبهه مقاومت با هم هماهنگ هستند و ربطی به تصمیم‌گیری ما ندارد. درواقع هر طور که فرماندهان جبهه مقاومت در این 7_8 کشور تحت فرماندهی واحد تصمیم بگیرند، اجرا می‌شود. البته در ایران با پویش مردمی "حریفت منم" معلوم شد که جوان ایرانی پای کار ایستاده است. چندین میلیون جمعیت ایرانی ثبت نام کرده و ابراز آمادگی کرده‌اند که حاضرند بجنگند، ولی این تحت فرماندهی واحد باید جای دیگری تصمیم‌گیری شود و هر چه تصمیم گرفته شود، ما مطیع هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با بیان اینکه حدود 2میلیون جمعیت در غزه حدود 30 تا 40 روز جنگیدند و به حمایت نیاز دارند، افزود: مردم غزه هم اکنون از احتیاجات اولیه و ساده زندگی مثل آب و نان بی‌بهره‌اند. این درحالی است که رژیم غاصب و برخی از کشور‌های عربی که انسان از آن‌ها بیشتر عصبانی می‌شود، مسیر دسترسی به غزه را می‌بندند و این کمک به اسرائیل است. البته ما امیدواریم که بزودی این مسیر باز شود و دراین صورت کمک‌های ما باید آماده باشد.

 وی در پایان از عموم مردم شهر شیراز و جوانان برای شرکت در تجمع روز شنبه در کنار مضجع منور حضرت احمدبن‌موسی الکاظم (ع) دعوت و ابراز امیدواری کرد که فردا شاهد به نمایش گذاشتن موج جمعیت مجاهدان شیرازی و عاشقان اهل بیت (ع) در حرم سوم ایران اسلامی که پای کار دفاع از امت اسلامی ایستاده‌اند، باشیم.

حسین ثالث مؤید

ارسال نظرات