۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۷۴۵۰۲۱
نماینده ولی فقیه در فارس:

در زمینه تبلیغ و رسانه دچار ضعف‌ هستیم/جوانان این ضعف ها را جبران کنند

در زمینه تبلیغ و رسانه دچار ضعف‌ هستیم/جوانان این ضعف ها را جبران کنند
حجت الاسلام والمسلمین دژکام با تصریح بر این نکته که در زمینه تبلیغ و رسانه دچار ضعف‌هایی هستیم، گفت: جوانان باید این ضعف‌ها را به مرور جبران کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز، انتخاب هوشمندانه و روش صحیح تبلیغاتی را دو عامل مهم در انتخابات پیش رو ذکر کرد و اظهارداشت: همه می‌دانیم که انتخابات به نوعی تعیین سرنوشت کشور است پس اگر بناست این انتخابات را جدی بگیریم، باید وجوب آن را را هم مدنظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه هر انسان عاقلی می‌داند که نباید امور کشور را رها کند و اگر رها کند دشمن بر آن مستولی می‌شود، افزود: ضرروت دارد فردی که انتخاب می‌شود، به درد این مسئولیت بخورد و لذا باید انتخاب هوشمندانه و آگاهانه باشد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: اگر کسی انتخاب شود که نتواند به خوبی به وظایف خود عمل کند، ما نیز دچار مشکل خواهیم شد بنابراین انسان عاقل، نماینده عاقل به مجلس می‌فرستد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام همچنین خطاب به رای اولی‌ها، تاکید کرد: افرادی که انتخاب می‌شوند، نشان دهنده میزان عقل و آگاهی ماست.

وی همچنین با تصریح بر این نکته که در زمینه تبلیغ و رسانه دچار ضعف‌هایی هستیم، گفت: جوانان باید این ضعف‌ها را به مرور جبران کنند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس ادامه داد: در رسانه‌های غربی یک امری تحت عنوان دروغ و پروپاگاندا متداول است که آنقدر تکرار می‌کنند که ما تصور می‌کنیم آن موضوع صحت دارد.رهبرمعظم انقلاب در این باره بیان کرده‌‌اند که کسی حق ندارد در انتخابات از روش‌های غلط که موجب ترویج دروغ در جامعه می‌شود، استفاده کند، بنابراین کسی می‌تواند جلوی این مهم را بگیرد که با فن رسانه‌ای آشنا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام تاکید کرد: باید به جایی برسیم که کسی نتواند در دنیا برای ما جوسازی کند.

وی خطاب به دانش‌آموزان "نسل آرمان‌ها"، هم گفت: یک روزی از آسمان کشورمان نمی‌توانستیم دفاع کنیم اما امروز امنیت آسمان و مرزهای کشور را همین جوانان تامین کرده‌اند. 

امام جمعه شیراز مجددا با تاکید بر اینکه در انتخابات باید پیام مان را در رسانه‌ها به صورت کاملا شفاف به همه دنیا برسانیم، عنوان کرد: از روش‌های دروغ و غلط انتخاباتی غربی در انتخابات پیش‌رو نباید استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام در بخش دیگری از خطبه امروز نماز جمعه شیراز بیان کرد: اگر جوان ایرانی درگیر صحنه‌های فساد و فحشا شد، نتیجه به سود دشمن خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ماجرای بی‌حجابی‌ها که به آن دامن زده می‌شود به گفته رهبری یک موضوع سیاسی است که دشمن می خواهد از این طریق به ما ضربه بزند.

امام جمعه شیراز به صبر و مقاومت مردم غزه همانند مقاومت مردم در طول دوران جنگ اشاره و بیان کرد: مردم ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی به دیگر مردمان جهان اسلام درس دادند و حماس هم اگر بخواهد الگویی معرفی کند، مسلما جوانان ایرانی را معرفی خواهد کرد که از دل دریا تا اوج قله‌های کردستان ایستادند و 300 هزار شهید تقدیم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام تاکید کرد: جایگاه ایران و امت ایران اسلامی در نظم نوین جهانی متفاوت از گذشته خواهد بود. 

وی تصریح کرد: امروز عظمت امت ایران اسلامی، نتیجه خون شهداست و به همه دنیا می‌گوییم که آینده مربوط به ایران و اسلام و امت اسلامی است و تلاش استکبار راه به جایی نخواهد برد.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به در پیش رو بودن روز فرهنگ عمومی کشور، گفت: فرهنگ باید نسل به نسل منتقل شود.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با تاکید بر اینکه فرهنگ هم مانند هر چیز دیگر رشدپذیر است و باید رشد و ارتقای فرهنگی داشته باشیم، گفت: نباید صرفا به گذشته فرهنگی خود اکتفا کنیم بلکه باید ادامه دهنده تاریخ گذشتگان و از طرفی تداوم بخش رشد فرهنگی باشیم که در این راستا به هدفگذاری و تلاش نیاز داریم.

وی یادآور شد: در شیراز نقشه مهندسی فرهنگی داریم که برای 5 سال طراحی شده و به نظر می‌رسد توجه به این نقشه به اندازه مورد نیاز نبوده و مدیران، فعالان فرهنگی و تشکل‌های مردم‌نهاد باید نسبت به اجرایی شدن این نقشه تلاش کنند که در این راستا نیاز به آموزش و بازآموزی ضرورت دارد.

ارسال نظرات