۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۷۴۶۳۲۶
فرمانده سپاه کاشان:

۱۲۰ هزار بسیجی در ۴۴۰ رده بسیج شهرستان کاشان فعال هستند

۱۲۰ هزار بسیجی در ۴۴۰ رده بسیج شهرستان کاشان فعال هستند
اصفهان – سرهنگ اکبری گفت: ۱۲۰ هزاربسیجی در ۴۴۰ رده بسیج در شهرستان کاشان، در عرصه‌های اقتصادی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، جهاد تبیین، روشنگری فعال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، کریم اکبری سه شنبه شب در مراسم افتتاحیه نخستین المپیاد ورزشی بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای که در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان برگزار شد، گفت: هرکس دل در گرو انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ایران دارد، بسیجی است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از جمله شهدای بسیج افزود: از مجموع ۱۸۲۴ شهید کاشان، ۸۹۰ شهید بسیجی هستند ضمن اینکه از ۲۲ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس ۱۷ هزار نفر بسیجی هستند.

سرهنگ اکبری با اشاره به اینکه ۵ آذرماه سال ۱۳۸۸ روز تأسیس بسیج مستضعفین یادآور یک روز بزرگ و تصمیم حکیمانه و مدبرانه حضرت امام خمینی(ره) در راستای حفظ و دفاع از انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه کاشان گفت: بسیج شجره طیبه و درخت تنومندی است که امروز در اوج بالندگی و گسترش است به طوریکه هسته‌های مقاومت در سراسر دنیا از جمله حزب الله، حماس و انصارالله یمن از شاخه‌های این شجره طیبه هستند که با تدبیر امام راحل شکل گرفت و امروز در کنار انقلاب اسلامی درحال رشد و توسعه است.

سرهنگ اکبری عملیات طوفان الاقصی، حرکت حماس، انصارالله یمن، حزب الله لبنان، حشد الشعبی عراق، فاطمیون و حیدریون و زینبیون از برکات شجره طیبه بسیج و تدبیر امام راحل است.

به گفته وی بخش عمده‌ای از سال‌های دفاع مقدس در حوزه‌های پیشتیانی، تامین نیروی انسانی و حتی مدیریت جنگ توسط بسیج مردمی اداره شد.

فرمانده سپاه کاشان گفت: بسیج برخاسته از مردم، با مردم، برای مردم و توسط مردم اداره می‌شود و امروز در آستانه چهل و چهارمین سال تأسیس این شجره طیبه هستیم.

وی ادامه داد: بسیج امروز در ۲۲ قشرکارگری، صنفی، پزشکی، دانشجویی، دانش آموزی، مداحان، حقوق دانان، اصحاب رسانه و دیگر اقشار در سراسر کشور فعال است که از ۲۲ قشر بسیج، ۲۱ قشر در شهرستان کاشان فعال هستند و تنها بسیج عشایری در کاشان فعال نیست.

به گفته وی ۱۲۰ هزار بسیجی فعال در ۴۴۰ رده بسیج در شهرستان کاشان، در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگی، اجتماعی، جهاد تبیین، روشنگری، دفاعی و امنیتی، رسانه، ورزش و بهداشت و درمان فعال هستند.

فرمانده سپاه کاشان با بیان اینکه در فراز و نشیب‌های متعدد انقلاب اسلامی نقش آفرینی بسیج برجسته است ادامه داد: بسیج این شجره طیبه امروز در هر برهه از زمان در حوادث طبیعی، بلایا، بهداشتی، درمانی، امنیتی، دفاعی با پای کار آوردن مردم به خدمت رسانی و دفاع از انقلاب و اسلام و میهن اهتمام دارد.

لازم به ذکر است، افتتاحیه نخستین دوره المپیاد ورزشی بسیج اساتید دانشگاه فنی وحرفه‌ای کشوربه مناسبت هفته بسیج در سه رشته دارت، مسابقات ایستگاهی و تیراندازی با تفنگ تپانچه بادی در دو بخش برادران و خواهران با حضور ۱۲۰ شرکت کننده از ۳۱ استان کشور سه شنبه شب در دانشکده فنی حرفه‌ای شهید رجایی کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات