۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۷۴۶۹۵۶
امام جمعه شهرستان روانسر مطرح کرد؛

رفع نگرانی از برادر و خواهر دینی از فضیلت های عیادت

رفع نگرانی از برادر و خواهر دینی از فضیلت های عیادت
کرمانشاه ـ ماموستا محمودی به تشریح فضیلت های عیادت پرداخت و گفت: یکی از فضیلت‌های عیادت رفع و دفع دل‌نگرانی و ناراحتی از برادر و خواهر مریض است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملا محمد محمودی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان روانسر ضمن دعوت عموم مردم به تقوا و پرهیز از گناه مواردی را به مومنان متذکر شد. 

امام جمعه شهرستان روانسر با اشاره به مطالب مطرح شده در دو هفته‌ گذشته مبنی بر ۲۱ حق برادر و خواهر مسلمان بر گردن هم عنوان داشت: بعد از سلام و مشورت در کار خیر و محبت موضوع بعدی عیادت و دیدار برادر و خواهر مسلمان از یکدیگر می باشد.

وی تصریح داشت: یکی از فضیلت‌های عیادت رفع و دفع دل‌نگرانی و ناراحتی از برادر و خواهر مریض است و شایسته است که هر مسلمانی که گرفتار مریضی، غم و مشقت مالی شود بایستی به یاری او آمد گرچه صبوری در تقدیرات الهی موجب کفاره گناه است.

ماموستا محمودی با اشاره به سخن پیامبراکرم(ص) مربوط به مژده‌ به مریض در رابطه با اینکه هر کسی سه روز مریض و در بستر بیماری باشد خداوند تمام گناهان او را می بخشد و همانند انسان تازه متولد شده است، افزود: رحم و مهربانی بر سر افراد مریض است و کسانی که به عیادت مریض خواهند رفت و غم او را کم خواهند کرد، هفتاد هزار ملائکه بر او صلوات خواهند فرستاد.

وی در ادامه یکی دیگر از حق و حقوق انسان مسلمان را گذشت برشمرد و یادآور شد: بی‌ادبی و خطا را گذشت کنید و این را بدانید دو صفت مهم انسان این است که خوبی و مردانگی خود را همواره بیان نکند و ثانیاً خطای دیگران را هم همه جا فاش نکند حتی اگر در حقش نامردی شد برای دیگران خیر بخواهد کما اینکه پیغمبر بزرگوار ما در جنگ احد با وجود جراحت برای قوم خود دعا می کرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به افتتاح کشتارگاه صنعتی روانسر و مشکلاتی که در رابطه با کشتار روز و انتقال به شهرستان‌های همجوار وجود داشت از برطرف شدن این معضل گفت و در ادامه افزود: برای اولین بار بعد از ۱۳ سال از ۴۰ رتبه برتر زیر ده هزار کنکور سراسری  تجلیل بعمل آمد که این امر موجب ایجاد انگیزه خواهد داشت‌.

خطیب جمعه روانسر در پایان با اشاره به برپایی پویش غربالگری، فشار خون و دیابت در مراکز شبکه بهداشت به صورت رایگان از پیگیری مشکل پزشکی قانونی شهرستان با حضور مسئولان طی روزهای آتی در استان خبر داد./1400/

ارسال نظرات