۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۷۴۶۹۹۰
بنیاد شیخ انصاری و دفتر امور نخبگان حوزه برگزار می کند؛

برگزاری سلسله نشست های خطابات قانونیه

برگزاری سلسله نشست های خطابات قانونیه
بنیاد شیخ انصاری در راستای حل مسائل اجتماعی و حکمرانی اقدام به تشکیل میز تخصصی ترویج اندیشه های فقاهتی امام خمینی با نام طرح «شهید آقا مصطفی» کرده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدعلی حسینی دبیر میز تخصصی ترویج اندیشه های فقاهتی امام خمینی در بنیاد شیخ انصاری در رابطه با اقدامات شکل گرفته بیان داشت: اقدامات پیش رو در دو محور شکل گرفته است، از جمله ساماندهی و تشکیل دروس با محوریت کتب امام خمینی(ره) و برگزاری سلسله نشست های عناصر نظام ساز و الگوی حل مسئله حضرت امام خمینی (ره).

وی در رابطه با تشکیل دروس با محوریت کتب امام خمینی ابراز داشت: از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۲ با همکاری و هماهنگی ۱۲ استاد برجسته حوزه، حدود ۳۰ کلاس درس خارج و سطوح عالی تشکیل شده است. کتب شاخصی مانند مکاسب محرمه مرحوم امام، مناهج الاصول ، انوارالهدایه ، الخلل فی الصلاة و ... می باشد.

حجت الاسلام حسینی در رابطه با برگزاری سلسله نشست های، عناصر نظام ساز و الگوی حل مساله امام خمینی بیان داشت: در این راستا، مجموعه عناصر تاثیرگذار در منظومه فکری عملی حضرت امام خمینی استخراج شده و اولین دوره با محوریت « خطابات قانونیه » از تاریخ ۱۴ آذر تا اخر دیماه ۱۴۰۲ برگزار می شود.

وی در رابطه با دوره خطابات قانونیه اظهار داشت: دوره «خطابات قانونیه امام خمینی» از موضوعات نظام مند و نظام ساز مکتب فقاهتی امام خمینی است ک می توان بسیاری از مسائل فقهی و اصولی را با آن تنظیم نمود از مهمترین کارکردهای این نظریه تنظیم صحیح نسبت قانون گذاری و اسلام است که امام خمینی با این نظریه درصدد حل این معضل تاریخی است تا بتواند قانونگذاری جمهوری اسلامی ار ذیل اسلام تعریف نماید.

دبیر میز تخصصی ترویج اندیشه های فقاهتی امام خمینی(ره) در مورد موضوعات سلسله نشست های خطابات قانونیه ابراز داشت: موضوعات نشست خطابات قانونیه عبارتنداز خطابات قانونیه و مکانیزم تشریع شارع، خطابات قانونیه و خطاب و لسان ادله، خطابات قانونیه و ثابتات و متغیرات، خطابات قانونیه و مصالح و مقاصد، خطابات قانونیه و تزاحمات اجرا و سیر تطور نظریه خطابات قانونیه امام خمینی (ره) می باشد که از حضرات آیات و اساتید صاحب نظر برای این سلسله نشست ها دعوت به عمل آمده است.

وی در پایان در مورد بخش های این سلسله نشست ها بیان داشت: در این دوره در سه بخش به این سرفصل ها پرداخت خواهد شد؛

1.در بخش ابتدایی موضوع «سیر تطور نظریه خطابات قانونیه» توسط حجت الاسلام امین اسدپور در پنج جلسه ارائه خواهد شد.

2.در بخش میانی از ارائه حضرات آیات فاضل، کعبی و مبلغی بهره خواهیم برد. سعی داریم در این زمینه از سایر حضرات آیات نیز دعوت کنیم که اگر قبول زحمت کنند اطلاع رسانی خواهد شد.

3.در بخش پایانی نیز گفت‌وگوی چند جانبه نسبت به هر کدام از این سرفصل ها برگزار خواهد شد که از اساتید محترم، حجج الاسلام مقیمی حاجی، نورمفیدی، حاج ابوالقاسم نی نسب، ملک زاده، فرحانی، موسوی و موالی زاده اتفاده خوهیم کرد.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات