۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۷۴۷۸۳۳
دبیر علمی همایش «دین، فرهنگ و رسانه های نوین»:

پژوهشگران به بخش ویژه همایش «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» نیز آثار ارسال کنند

پژوهشگران به بخش ویژه همایش «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» نیز آثار ارسال کنند
کرمی گفت: ما بسیار علاقه مندیم که دوستان و پژوهشگرانی که به هر جهت صلاح نمی‌دانند مقاله علمی به همایش ارسال کنند، از این فرصت «جستار علمی و فیلم‌جستار» استفاده کرده و مطالبی را در این قالب ها به دبیرخانه همایش ارسال نمایند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، محسن کرمی، دبیر علمی همایش «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح بخش ویژه همایش با عنوان «جستار» پرداخت و اظهار داشت: در حیطه علم از قدیم‌الایام چه در ایران اسلامی و چه کشورهای دیگر، قالبی به عنوان «جستار علمی» وجود داشت که این جستار از یک متن هزار یا 2 هزار کلمه ای تشکیل می شود و ما این قالب را به تناسبی که ربط پیدا می کند با اقتضائات رسانه های نوین، بررسی و به صورت بخش ویژه در همایش مطرح کرده ایم.

وی افزود: در بخش جستارها، قالب دیگری که به طور خاص رسانه نوین را مدنظر دارد، «فیلم‌جستار» است که این قالب در یک دهه اخیر در همایش های بین المللی مرسوم شده و به جای اینکه فرد یک لکچر یا سخنرانی ارائه دهد، آن لکچر را در قالب یک فیلم‌جستار ارائه کرده و در همراهی با آن نیز از موشن‌گرافی و ... استفاده می کند.

دبیر علمی همایش «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» با بیان این که یک فیلم جستار می تواند مستقیما در رسانه های نوین و اینترنت پایه استفاده شود، ادامه داد: ما بسیار علاقه مندیم که دوستان و پژوهشگرانی که به هر جهت صلاح نمی‌دانند مقاله علمی به همایش ارسال کنند، از این فرصت «جستار علمی و فیلم‌جستار» استفاده کرده و مطالبی را در این قالب ها به دبیرخانه همایش ارسال نمایند تا کمک و همراهی با دست اندرکاران جهت برگزاری پررونق تر همایش باشد و بتوانند در همایش های دیگر نیز از این قالب و ظرفیت استفاده کننند.

وی در پاسخ به این ذهنیت خطا که برای برخی افراد در باب عنوان همایش «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» با این مضمون شکل گرفته که مطرح می کنند چون عنوان همایش این است، پس آیا می توان مقالاتی در مورد رابطه دین و و فرهنگ به همایش ارسال کرد، گفت: لازم به ذکر است که محور اصلی همایش رسانه های نوین است، حال این رسانه‌های نوین گاهی ارتباط با فرهنگ دارند، گاه ارتباط با دین و گاه ارتباط با هر دو؛ لذا مقالات ارسالی حتما باید یک محور آن رسانه های نوین باشد و محور دیگر آن ارتباط این رسانه ها یا با فرهنگ، یا با دین و یا با هر دو.

کرمی در پایان بیان داشت: رسانه های نوین یعنی رسانه هایی که اینترنت محور، مبتنی بر فضای مجازی و تعاملی هستند و از هوش مصنوعی نیز بهره می برند و با رسانه های کلاسیک همچون فیلم و سینما تفاوت دارند.

ارسال نظرات