۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۷۴۸۴۷۸

آغاز فعالیت کمیسیون های چهارگانه اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد + تصاویر

آغاز فعالیت کمیسیون های چهارگانه اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد + تصاویر
کمیسیون‌های چهارگانه سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد امروز فعالیت خود را با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال آغاز کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، افتتاحییه کمیسیون‌های چهارگانه سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علما و روحانیون شاخص سراسر کشور، صبح امروز در محل سالن همایش مجتمع آموزشی و فرهنگی ثامن الحجج شهر مقدس قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال، پس از تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) گفت: در اجلاس‌های قبلی جامعه مدرسین خصوصا اجلاس‌های سراسری که در قم برگزار می‌شوند و حتی اجلاس‌های دهگانه منطقه‌ای که آخرین آن در تهران برگزار شد، در محضر آیت الله مقتدایی بودیم که متأسفانه به خاطر ضعف جسمانی توفیق بهره‌مندی از سخنان ایشان را در این اجلاس نداریم.

وی ضمن ابراز خوش آمد گویی به میهمانان حاضر در جلسه اظهار داشت: عرض ادب و خوش آمد دارم خدمت اعضا محترم جامعه مدرسین، شورای عالی حوزه‌های علمیه، نمایندگان محترم مقام معظم رهبری و ائمه جمعه، قائم مقام و معاونین مدیر حوزه‌های علمیه، مرکز خدمات و دفتر تبلیغات، مدیران محترم حوزه‌های علمیه در استان‌ها، شخصیت‌های برجسته علمی، اعضای مجمع نمایندگان طلاب و سایر اساتید معزز.

جانشین دبیر سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین افزود: از همه شما سروران و شخصیت‌های عزیز و بزرگواری که به خواست جامعه مدرسین لبیک گفتید که این لبیک به انقلاب و مباحث مطروحه نظام است، تشکر می‌کنم.

لبیک به خواست جامعه مدرسین، لبیک به انقلاب است

وی با اشاره به روند انتخاب موضوع اجلاسیه‌های جامعه مدرسین ابراز داشت: در اجلاس‌های سراسری اینطور مرسوم است که کارگروه‌هایی در قم تشکیل می‌شوند و مباحث مهم و روز نظام را مورد بررسی قرار می‌دهند و موضوعاتی را به هیئت رئیسه شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیشنهاد می‌دهند.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها ادامه داد: از میان پیشنهادات مطرح شده، به خاطر دغدغه رهبری معظم انقلاب نسبت به امر تبلیغ، موضوع سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین، «رسالت حوزه‌های علمیه و اولویت تبلیغ» انتخاب شد و چهار کمیسیون تخصصی نیز برای آن در نظر گرفته شد که امیدواریم امروز با قوت کار خود را به سرانجام برسانند.

وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: از همه عزیزان دست اندرکار که بیش از سه ماه است در زمینه موضوعات کمیسیون‌ها و آماده سازی اجلاس فعالیت دارند تشکر می‌کنم و برای همه بزرگواران از خداوند متعال موفقیت روزافزون را طلب می‌کنم.

کمیسیون‌های چهارگانه سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رسما فعالیت خود را آغاز کردند. خروجی این کمیسیون‌ها که امروز در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شوند، فردا پنجشنبه هفتم دی ماه در سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین با موضوع «رسالت حوزه‌های علمیه و اولویت تبلیغ»، ارائه خواهد شد.
 
کمیسیون‌های چهارگانه سیزدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

بر اساس این گزارش، خروجی و مصوبت کمیسیون‌های چهارگانه سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که امروز رسما آغاز شده و در دو نوبت صبح و عصر دنبال می شود، فردا پنجشنبه هفتم دی ماه در سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین با موضوع «رسالت حوزه‌های علمیه و اولویت تبلیغ»، ارائه خواهد شد.

جزئیات کمیسیون‌های چهارگانه به شرح ذیل است:

۱ – اقتضائات و تحولات جامعه  و بین الملل در امر تبلیغ

رئیس: آیت الله عباس کعبی

دبیر: حجت الاسلام والمسلمین نبوی

منشی: حجت الاسلام محمد یحیی شریف طبع

 ۲  تولید محتوا، شیوه ها و  ابزارهای تبلیغی

رئیس: آیت الله سید محمد غروی

دبیر: حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز

منشی: حجت الاسلام حمزه قربانی

۳-آسیب شناسی در ابعاد مختلف فرهنگی و تبلیغی کشور

رئیس: آیت الله محمود رجبی

دبیر: حجت الاسلام والمسلمین آقای ملکی

منشی: حجت الاسلام آقای رهبری

۴-  انتخابات (فرصتها، تهدیدها و راهکارههای مشارکت حداکثری مردم)

رئیس: حجت الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی

دبیر: حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد

منشی: حجت الاسلام آقای خیرالله صالحی

گفتنی است، اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد فردا پنجشنبه از ساعت هشت صبح در محل سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار خواهد شد. قرار است مسؤولان کشوری و شخصیت های برجسته حوزوی در این اجلاسیه مهم سخنرانی کنند.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات