۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹
کد خبر: ۷۵۰۴۵۵
نماینده ولی فقیه در کاشان:

یکی از اهداف اعتکاف، تزکیه است

یکی از اهداف اعتکاف، تزکیه است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی یکی از اهداف اعتکاف را تزکیه دانست و گفت: گام نخست برای تزکیه اصلاح نماز است و نماز ما باید نماز قرآنی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی در جمع معتکفین مسجد ام البنین، گفت: اگر می‌خواهید در نماز حضور قلب داشته باشید یکی از ائمه را ناظر و شاهد نماز خودتان بگیرید.

وی با اشاره به اینکه شما شامل توفیق الهی شده اید که با کنار زدن شیطان که مخالف آمدن شما با اعتکاف است به جمع معتکفان پیوسته اید، افزود: خداوند برای هدایت ما وسایلی را قرار داده است که یکی از آن‌ها ریسمان الهی است که باید آن را گرفته و بسوی خدا بالا بروید.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: در روایت است یکی از این ریسمان‌ها قرآن است و دیگری حبل الله و ائمه اطهار (ع) هستند.

وی با بیان اینکه ماه رجب هم ریسمان و حبل الهی است، اظهار داشت: خداوند می‌فرماید، ماه رجب را ریسمانى میان خود و بندگانم قرار داده ام که هر کس به آن چنگ زده به وصال من رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به برخی اهداف اعتکاف اشاره کرد و یکی از اهداف اعتکاف را تزکیه دانست و گفت: همان وظیفه‌ای که پیامبراکرم(ص) دارد این است که ما را پاک و از اخلاق و عقاید بد تزکیه کند.

به گفته وی گام نخست برای تزکیه اصلاح نماز است و نماز ما باید نماز قرآنی شود و برای اینکه نماز ما مقبول شود باید در طول روز مراقب زبان و چشم و گوش خود باشیم و از غیبت و گناهان زبان پرهیز و تقوا را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: امام رضا (ع) می‌فرماید، برای اینکه در نماز حضور قلب بیشتری داشته باشید یکی از ائمه را ناظر و شاهد نماز خودتان بگیرید، چرا که توسل به اهل بیت(ع) در زمان تکبیره الاحرام گفتن خوب است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات