۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۷۵۰۶۴۰
نماینده ولی فقیه در فارس:

دشمنان برای انتخابات پیش‌رو برنامه دارند

دشمنان برای انتخابات پیش‌رو برنامه دارند
حجت الاسلام والمسلمین دژکام با بیان اینکه برنامه ها و توطئه های دشمن بسیار زیرکانه است، از نیرو‌های بازرسی خواست تا هوشمندانه وارد هر موضوعی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام و المسلمین لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس در همایش مدیران بازرسی دستگاه‌های دولتی فارس گفت: هدف حکمرانی در حکومت علوی، بسط عدالت و احسان در جامعه است، لذا باید هر کاری می‌کنیم در این راستا باشد.

وی افزود: اگر بناست عدالت و احسان را تجربه کنیم، قاعدتاً باید هدف‌گذاری‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شکل بگیرد که به آن برنامه‌ریزی می‌گویند و نهایتا در شکل قوانین و مقررات و بخشنامه‌ها به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود و در دستگاه اجرایی باید برویم به سمت اینکه خوب اجرا شود.

امام جمعه شیراز گفت: گاهی گزارش‌هایی از اجرای بخشنامه‌ها و قوانین هست، اما به سمت عدالت و احسان حرکت نکرده‌ایم، تمام این قوانین ابلاغ شده تا اجرا کنیم و مردم احساس کنند، عدالت در کار وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با بیان اینکه قاعدتا به خاطر مشکلاتی که در مسیر اجرا پیش می‌آید نیاز به دستگاه‌های نظارتی داریم، افزود: مسئولان بازرسی مامور هستند که هر وقت عدالت و احسان تأمین نشود، ورود کنند. در اجرا پول خرج می‌شود، اما بد خرج می‌شود و دستگاه نظارتی باید ورود کرده و آن را اصلاح کند تا مسیر حرکت نظام به سمت قله‌های پیشرفت هموار شود و اینجا نقش نیرو‌های بازرسی است، بنابراین وقتی بازرسی مطرح می‌شود که قبلاً قانون و مقرارات و برنامه‌ریزی برای پیشرفت انجام گرفته باشد و کسانی هم مسئول اجرا باشند و بعد افرادی وظیفه بازرسی را دارند.

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی کار تقسیم شده است و امام جمعه، استاندار، بازرسی و سایر مسئولین هر کدام کار ویژه خود را دارند، گفت: باید تقسیم کار در نظام اسلامی آموزش داده شود، خصوصا برای کسانی که در آخر کار نقش بازرسی و نظارت را دارند.

نماینده ولی فقیه در فارس یادآور شد: گاهی از بنده یا حتی در مقام بالاتر از مقام معظم رهبری سؤال می‌پرسند که چرا فلان کار را انجام نمی‌دهید، در حالی که کار به عهده کس دیگری است لذا باید تقسیم کار را آموزش دهیم.

وی با بیان اینکه دستگاه مدیریت و برنامه‌ریزی وظیفه انجام این آموزش‌ها را دارد، گفت: گاهی صد آموزش ضمن خدمت تعریف کرده‌ایم، اما بعضی آموزش‌ها اولویت دارند و حتما باید انجام شوند. آموزش‌های ضمن خدمت باید کاربردی باشند تا به درد حل مشکل مردم بخورند نه فقط بهانه‌ای برای ارتقا در چارت اداری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با بیان اینکه نظام ما یک حرکت برای مبارزه با فساد را شروع کرده که در دولت آیت‌الله رییسی این اتفاق قوی‌تر و چشمگیرتر شده است، افزود: زمانی ما نیروی متخصص برای بازرسی نداشتیم، اما امروز در این راستا سفت و سخت کار می‌شود و این یعنی دستگاه نظارتی ما دارد جایگاه خودش را پیدا می‌کند و بدون دستگاه نظارتی نمی‌توانیم امیدوار به پیشرفت باشیم.

وی با تصریح اینکه مبارزه با فساد به عنوان یک خدمت که حرکت در راستای عدالت است، به صورت جدی شروع شده است، گفت: کسانی هستند که از مبارزه با فساد بدشان می‌آید در صورتی که اگر جلوی برخی از فساد‌ها را بگیریم کار زودتر جلو می‌رود، اما برای اینکه مبارزه با فساد به صورت واقعی و جدی جلو نرود، برنامه‌ریزی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمود مبارزه با فساد از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی است در صورتی که دشمن تلاش می‌کند آن را نقطه ضعف نظام نشان دهد.

وی خطاب به مسئولان بازرسی، نظارت، حراست و کسانی که درگیر چنین مسائلی هستند، گفت: اگر می‌خواهید کاری را از اولویت برنامه‌های نظام کنار بزنید، کافی است سه مرتبه بد انجام شود تا باعث نارضایتی مردم شود و دولت مجبور به عقب‌نشینی شود.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با بیان اینکه کار بازرسی بسیار حساس است، بیان کرد: اگر گاهی سکوت می‌کنیم برای این است که اصل قضیه به خاطر چند کار اشتباه آسیب نبیند.

وی به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و افزود: دشمنان برای انتخابات پیش‌رو برنامه دارند و دست از نقشه و تلاش برنمی‌دارند، پس نظارتی‌ها هم باید کار نظارتی را محکم و درست و باسلیقه انجام دهند، چون دشمن می‌خواهد آن‌ها را به ضد خودش تبدیل کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه برنامه دشمن بسیار زیرکانه است، از نیرو‌های بازرسی خواست تا زیرکانه وارد هر موضوعی شوند و سپس افزود: مدیران ما بعضاً تجربه کار مالی در سطح مدیریت کلان ندارند یا آشنایی با آیین‌نامه‌ها ندارند یا فکر می‌کنند از آیین‌نامه هم می‌توانند فراتر اقدام کنند و یک مهره و مدیر توانمندی که به درد آینده نظام می‌خورد به واسطه اینکه چند نکته در آیین‌نامه مالی رعایت نشده می‌سوزد.

وی در پایان با بیان اینکه سهم سودی که برای پروژه‌ها در نظر گرفته می‌شود بیش از حدی است که در جامعه ما متعارف است، گفت: پروژه‌ای بوده که حدود 50 درصد مبلغ پروژه نصیب پیمانکار شده است و این یعنی تضییع امکاناتی که مسلما زیاد هم نیست. در این زمینه‌ها هم عدد قابل توجهی داریم که می‌توانیم صرفه‌جویی کنیم. باید سودی که در حاشیه یک قرارداد است، متعارف و منصفانه باشد البته ما نمی‌خواهیم پیمانکاران ضرر کنند، اما نمی‌خواهیم پیمانکاری هم سود غیرمتعارف ببرد.

ارسال نظرات