۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۷۵۲۱۴۹
امام جمعه موقت میانه مطرح کرد؛

مشارکت حداکثری و شرکت در انتخابات زمینه ساز ایجاد تغییر و گشایش در جامعه

مشارکت حداکثری و شرکت در انتخابات زمینه ساز ایجاد تغییر و گشایش در جامعه
امام جمعه موقت میانه گفت: با رأی ندادن راه بجایی نمی بریم، لذا اگر می خواهیم تغییر و گشایشی حاصل شود باید در انتخابات شرکت کرده و رأی بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سعید سلیمی، امام جمعه موقت شهرستان میانه در جمع نمازگزاران مسجد جامع با اشاره به راه های رسیدن به فلاح و رستگاری اظهار داشت: فلاح دنیوی و اخروی تنها در سایه ایمان بخدا به دست می آید و خدای متعال پایه های  نظام هستی را بر پیروزی نهایی حق و نابودی باطل بنا نهاده که این وعده الهی است. 

وی افزود: نماز و خشوع، دوری از گناه، پرداخت زکات و سایر وجوهات شرعی، رعایت عفت و پاکدامنی، امانت داری و پایبندی به عهد و پیمان، رعایت ظواهر و آداب نماز(محافظت از نماز) از جمله صفات مومنین و اهل ایمان است که اینها به فلاح و رستگاری نائل خواهند شد و خداوند متعال وعده بهشت به آنها داده است.

امام جمعه موقت میانه در ادامه با بیان اهمیت انتخابات گفت: با رأی ندادن راه بجایی نمی بریم لذا اگر می خواهیم تغییر و گشایشی حاصل شود باید در انتخابات شرکت کرده و رأی بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: با رأی ندادن و تحریم انتخابات، دشمنان را جری تر می کنیم، داعش را به مرزهای کشورمان نزدیکتر می کنیم، صهیونیست ها و استکبار جهانی را بر علیه خود جسورتر می کنیم و آنها امید پیدا می کنند که به ما ضربه بزنند اینها همه خسارات رأی ندادن و تحریم انتخابات است.

حجت الاسلام سلیمی تصریح کرد: وقتی عملکرد دولت ها و مجالس مختلف را در دهه های أخیر بررسی می کنیم می بینیم که عملکرد ها با هم متفاوت است پس انتخاب مردم در برهه های مختلف رابطه مستقیم با این عملکرد ها دارد و این یعنی اینکه انتخابات تأثیرگذار است.

مدیر حوزه علمیه میانه با بیان معیارهای انتخاب اصلح از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه گفت: ساده زیستی و دوری از اشرافی گری، برخورد قاطع با اطرافیان متخلف و فاسد،عدم همراهی و بکارگیری دنیاطلبان، شجاع و مقاوم بودن در برابر دشمن، حمایت از اقشار ضعیف جامعه، تلاش برای ریشه کردن کردن فساد در جامعه و سوء ظن به دشمن حتی در زمان صلح از جمله شاخصه های مهم مورد تأکید قرآن و نهج البلاغه در راستای انتخاب اصلح است که باید مورد توجه مومنین قرار بگیرد.

وحید نستوهی
ارسال نظرات