۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۷۵۲۵۴۴

حضور مراجع تقلید در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی

حضور مراجع تقلید در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی
رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید با حضور در پای صندوق رأی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب و سایر مراجع عظام تقلید با حضور در پای صندوق های رأی در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت و نکات و توصیه های ارزشمندی را درباره اهمیت حضور مردم بیان کردند.

 

مردم با حضور پرشور در انتخابات دوستان را خوشحال و بدخواهان را ناامید کنند

شرکت مراجع تقلید در انتخابات

حضرت آیت الله خامنه ای پس از شرکت در انتخابات خطاب به خبرنگاران و جمع حاضر سخنانی را در اهمیت شرکت در انتخابات و لزوم حضور در اول وقت و سرعت برای انجام این کار خیر تأکید کردند.

ایشان خطاب به مردم تاکید کردند: در هر حوزه‌ای به تعداد لازم برای آن حوزه رای بدهید، به کمتر رای ندهید، به اندازه لازم. مثلاً در تهران برای خبرگان ۱۶ نفر را احتیاج است که رای بدهید؛ به ۱۶ نفر رای بدهید نه کمتر، یا در تهران برای مجلس شورای اسلامی به ۳۰ نفر بایستی رای بدهید؛ به ۳۰ نفر رای دهید که کمتر رای ندهید؛ این توصیه موکد من است.

مشکلات کشور با انتخاب افراد لایق حل می شود

شرکت مراجع تقلید در انتخابات

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه هر ملتی مشکلاتی دارد، اظهار داشت: حل مشکل از طریق حضور در پای صندوق است. افراد خوب و لایقی انتخاب کنید که مشکلات را برطرف کنند. در صورتی که مردم فاصله بگیرند ضربه به نظام خواهد خورد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: حل مشکلات با فراموش کردن آن ها ممکن نیست بلکه باحضور ممکن است؛ اگر مردم حضور کامل داشته باشند حل مشکلات آسان می‌شود و با فاصله گرفتن مردم، مشکلات سخت تر خواهد شد.

به افراد متعهد، متخصص و مقاوم در برابر دشمن رأی دهید

شرکت مراجع تقلید در انتخابات

حضرت آیت الله نوری همدانی، با شرکت در انتخابات اظهار داشت: برای چندمین بار به ملت عزیزمان بنده تاکید می کنم با شور و شوق در این جریان رأی دادن شرکت کنند.

این مرجع تقلید در ادامه افزود: به یاد فرمایش امام خمینی رحمه الله علیه که فرمودند به مثل مدرس باشید، به افرادی که تعهد و تخصص دارند، افرادی که دشمن شناس هستند و می توانند در برابر دشمن مقاومت کنند به آنها رأی بدهید؛ نظر ما هم همین است.

 مردم با حضور پرشور، توطئه دشمنان را ناکام بگذارند

شرکت مراجع تقلید در انتخابات

حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است گفت: بر همگان لازم است در حفظ نظام اسلامی بکوشند.

وی افزود: یکی از راه‌های تثبیت نظام اسلامی، شرکت در انتخابات است و لازم است مردم با حضور پرشور در انتخابات، توطئه دشمنان را ناکام بگذارند.

با انتخاب افراد اصلح، کشور به سعادت می‌رسد 

شرکت مراجع تقلید در انتخابات

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه همه موظف به نیت پاک و کار خوب هستیم اظهار کرد: موظفیم مسئولان اصلح را انتخاب کنیم. امیدواریم ان شاء الله مسئولین باصلاحیت، کار را خوب جلو ببرند تا کشور به سعادت برسد و نظام به دست صاحب اصلی آن حضرت صاحب الزمان (عج) برسد.

حضرت آیت الله مظاهری نیز با حضور در پای صندوق رأی برای عزت اسلام و ایران دعا و ابراز امیدواری کرد که این دو انتخابات برای ملّت بزرگ ایران مفید و سودمند واقع شود.

شرکت مراجع تقلید در انتخابات

گفتنی اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، علمای بلاد، نمایندگان ولی فقیه در استان ها، امامان جمعه مراکز استان ها، شخصیت های برجسته حوزوی، اساتید و مدیران و دیگر حوزویان با حضور در پای صندوق در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کرده و رأی خود را به صندوق انداختند.

شرکت مراجع تقلید در انتخابات

ملت بزرگ ایران به کوری چشم دشمنان پای انقلاب ایستاده‌اند

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری پس از انداختن رأی خود به صندوق سیار شماره ۱۸ تهران، اظهار داشت: خداوند را شاکریم که ملت بزرگ ایران از سال‌های دور به کوری چشم دشمنان پای انقلاب ایستاده‌اند.

وی عنوان کرد که مردم علی‌رغم مشکلات، صادقانه در صحنه‌ها حضور پیدا می‌کنند و پیروزی به دست می‌آورند که نمونه آن پیروزی در هشت سال جنگ تحمیلی است.

رای دادن، اهتمام به امور مسلمین و نفع بخشیدن به کشور و انقلاب است

آیت الله شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان نیز پس از شرکت در انتخابات در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیان داشت: امیدواریم مردم ایران با شور و حماسه و قصد قربت در انتخابات شرکت کنند؛ چراکه بر این کار عناوین متعددی منطبق است.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: رای دادن، اهتمام به امور مسلمین، اجابت دعوت مسلمین، اجابت نصیحت ائمه مسلمین، نفع بخشیدن به کشور و انقلاب بوده و مایه عزت و کرامت ملت ایران اسلامی است و مردم ایران در طول عمر انقلاب، پیوسته در راه حق، گام برداشته و با دادن شهدا و هزینه های مختلف از این نظام پشتیبانی کرده و خواهند کرد.

شرکت مراجع تقلید در انتخابات

ارسال نظرات