۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۷۵۲۸۹۷
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان:

هنرمندان، سربازان جبهه فرهنگی برای مقابله با تهاج فرهنگی دشمن هستند

هنرمندان، سربازان جبهه فرهنگی برای مقابله با تهاج فرهنگی دشمن هستند
اصفهان – ضابطی گفت: زمانی که صحبت از جنگ نرم فرهنگی است نیاز به کارفرهنگی است و کار فرهنگی را هنرمندانی انجام می‌دهند که به عنوان سربازان عرصه فرهنگی فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سعید ضابطی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از پوستر سیزدهمین هفته فیلم و عکس کاشان که در محل گالری گنجینه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد، گفت: یکی از رخداد‌های بزرگ هنری کاشان هفته فیلم و عکس است.

وی افزود: کاشان شهری است که طلایه دار نخستین تمدن شهرنشینی است بالطبع استعداد‌های هنری آن از سایر شهرستان‌های بالاتر است و کاشان در همه رخداد‌ها فرهنگی و هنری حرف نخست می‌زند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان ادامه داد: شهرستان کاشان تمامی ظرفیت‌های یک استان را در خودش دارد، اما نگاه به کاشان به لحاظ بودجه و اعتبارات و امکانات نگاه شهرستانی است.

به گفته وی زمانی که صحبت از جنگ نرم فرهنگی است نیاز به کارفرهنگی است و کار فرهنگی را هنرمندانی انجام می‌دهند که به عنوان سربازان عرصه فرهنگی فعالیت دارند.

ضابطی از مسولان سازمان فرهنگی و حوزه هنری کاشان به عنوان فرماندهان جنگ نرم برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن نام برد و تأکید کرد: فرماندهان حوزه جنگ نرم برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب باید نقشه راه داشته باشند.

به گفته وی در جبهه جنگ نرم همه ارگان و نهاد‌ها باید ید واحده باشند و با همکاری و همدلی و با کمک یکدیگر بتوانند با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: برخی اوقات تأثیرگذاری یک کار هنری و اثرهنری و ویدئو‌های کوتاه می‌تواند یک چندین سخنرانی بیبشتر باشد.

محمد سرجه پیما مدیر انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر کاشان نیز گفت: با توجه به لزوم توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه فیلم و عکس و قابلیت‌های ارزشمند کاشان در این حوزه، سیزدهمین هفته فیلم و عکس کاشان طی همکاری مشترک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، انجمن سینمای جوانان ایران دفتر کاشان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۱۶ تا ۱۹ اسفند ماه به میزبانی این شهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این رویداد فرهنگی در امتداد برنامه‌های آموزشی انجمن سینمای جوانان ایران دفتر کاشان انجام می‌شود، افزود: سیزدهمین هفته فیلم و عکس کاشان در قالب برپایی نمایشگاه، پخش فیلم، کارگاه‌های آموزشی و نشست نقد و بررسی آثار به مدت ۴ روز در مجتمع سینمائی کاشان، نگارخانه تالار شهر شهرداری، فرهنگ‌سرای مهر و فرهنگ‌سرای علامه ملامحسن فیض کاشانی اجرا می‌شود.

سرجه پیما با اشاره به اینکه این دوره با موضوع آزاد برگزار شده است، اظهار داشت: در سیزدهمین هفته در بخش عکس ۲۱۲ اثر با موضوع آزاد از ۵۸ عکاس کاشانی دریافت شد که در نهایت ۳۵ اثر در نمایشگاهی که روز پنج‌شنبه در محل نگارخانه تالار شهر شهرداری با مشارکت مدیران مرکز فرهنگی و تخصصی عکس در کاشان «خانه لوسی» مورد حمایت قرار گرفته است به نمایش گذاشته می‌شود.

وی یادآور شد: در بخش فیلم این دوره، ۱۳ اثر در بخش تولیدات شهرستان کاشان از ۱۳ فیلمساز کاشانی روز‌های پنج‌شنبه و جمعه ۱۷ و ۱۸ اسفند ماه به نمایش در خواهد آمد و با توجه به تولید فیلم بلند مستند سینمایی «شماره ۵» توسط هنرمندان فیلمساز کاشانی در سال گذشته، این فیلم در روز پنج‌شنبه و ۵ اثر منتخب در بخش تولیدات ملی نیز در روز جمعه برای علاقه‌مندان پخش خواهد شد.

مدیر انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر کاشان، نقد و بررسی آثار به نمایش در آمده در مجتمع سینمائی کاشان، پخش فیلم با توجه به لزوم توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با این موضوع، برگزاری کارگاه با عنوان «روایت در فیلم کوتاه» با حضور رامتین شهبازی استاد دانشگاه و معاون دانشگاه سوره در روز جمعه در مجتمع سینمائی کاشان و برنامه «فیلم کوتاه برای همه» به منظور لزوم توسعه نمایش فیلم کوتاه برای عموم در مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات برای عمومیت بخشیدن به نمایش فیلم کوتاه را از دیگر برنامه‌های این رویداد برشمرد.

وی گفت: برای نخستین بار اختتامیه هفته فیلم و عکس با تشکیل یک کارگاه آموزشی با ارائه کتابی با موضوع جامعه شناسی سینما توسط رامتین شهبازی نویسنده اثر برای عموم علاقه‌مندان به سینما با همکاری گروه فرهنگی «این روزها» شنبه ۱۹ اسفند ماه برگزار خواهد شد و با توجه به غیر رقابتی بودن این رویداد، فقط آثار برتر که توسط تماشاگران و بازدید کنندگان نمایشگاه عکس انتخاب شده باشند مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

لازم به ذکر است، پوستر سیزدهمین هفته فیلم و عکس کاشان با حضور جمعی از مدیران فرهنگی و هنری، هنرمندان و پیشکسوتان حوزه فیلم و عکس در گالری گنجینه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان رونمایی شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات