۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۷۵۳۸۴۸
مسئول غرفه مرکز مدیریت حوزه در نمایشگاه قرآن:

همه اسناد و طرح های کلان حوزه در معرض دید عموم قرار گرفته است/ گام بلند حوزویان برای رفع مهجوریت قرآن کریم

همه اسناد و طرح های کلان حوزه در معرض دید عموم قرار گرفته است/ گام بلند حوزویان برای رفع مهجوریت قرآن کریم
حجت الاسلام قربانی گفت: امسال برای اولین بار اسناد و برنامه های بالادستی حوزه را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادیم و همه آنچه که در قالب طرح های کلان و راهبردی در این غرفه عرضه می شود مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قربانی مسئول غرفه مرکز مدیریت حوزه های علمیه در بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار ما به تبیین بخش های مختلف این غرفه و خدماتی که به مخاطبین قرآنی ارائه می دهد پرداخت و گفت: غرفه مرکز مدیریت حوزه همچون سالهای قبل غرفه ای جامع است که بخشی از ماحصل تلاش ها و دستاوردهای حوزویان را در بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به نمایش گذاشته است.

وی افزود: امسال تفاوتی را نسبت به غرفه های سال قبل ایجاد کردیم و آن دخیل کردن همه بخش های مرکز مدیریت در برپایی این غرفه است و خوشبختانه همکاری خوبی از سوی همه معاونت ها و بخش های حوزه را شاهد بودیم تا بخشی از زحمات حوزویان را در معرض دید عموم قرار داده شود.

حجت الاسلام قربانی خاطرنشان کرد: برنامه های مرتبط با نمایشگاه قرآن را نیز دنبال کردیم و از جمله این برنامه ها ارائه آثار هنری حوزویان همانند خوشنویسی و برپایی شب شعر حوزویان است.

وی در بخش بعدی سخنان خود به امتیاز غرفه امسال نسبت به سالهای قبل اشاره کرد و گفت: در طول سالهایی که مرکز مدیریت حوزه وارد طراحی های راهبردی و کلان شده است اسناد و برنامه های جامع بالادستی خوبی تهیه و تدوین شده است و ما امسال برای اولین بار این اسناد و برنامه های بالادستی حوزه را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادیم و همه آنچه که در قالب طرح های کلان و راهبردی در این غرفه عرضه می شود مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

مسئول غرفه مرکز مدیریت حوزه های علمیه در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن کریم به بیان برخی فعالیت های حوزه در جهت رفع مهجوریت از قرآن کریم پرداخت و ابراز داشت: بخش تبلیغ حوزه توانسته است چندین طرح کلان قرآنی را در سراسر کشور اجرایی کند و مبلغین طرح هجرت بلند مدت و طلاب طرح امین توانسته اند طرح های قرآنی همچون "طرح ثقلین" را اجرایی کنند و در قالب این طرح ها محافل قرآنی خوبی در سراسر کشور برگزار می کنند.

وی افزود: این گونه طرح های کلان می تواند به جامعه ما و به ویژه نسل نو در آشنایی هرچه بیشتر با مفاهیم قرآنی کمک کند و گام های بلندی در رفع مهجوریت قرآن بردارد.

حجت الاسلام قربانی در پایان سخنان خود گفت: در کنار این طرح های کلان قرآنی طرح ها و برنامه های پژوهشی خوبی در نظر گرفته شده که کمک زیادی به مبلغین برای نشر معارف قرآن کریم در سطح جامعه می کند.

ارسال نظرات