۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۷۵۴۰۸۳
سید افقهی در گفت‌وگو با رسا تشریح کرد؛

قطعنامه آتش بس یا عملیات فریب آمریکایی

قطعنامه آتش بس یا عملیات فریب آمریکایی
کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه غرب آسیا با تشریح مشکلات قطعنامه صلح غزه آن را یک عملیات فریب توصیف کرد و گفت: پایگاه شناور دریایی آمریکا یک اسب تروا است که قصد دارد به غزه وارد شود.
سید هادی سیدافقهی کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا قطعنامه صلح سازمان ملل را یک عملیات فریب توصیف کرد و گفت: این عملیات اهداف تبلیغی، روانی و سیاسی را دنبال می‌کرد؛ این قطعنامه به هیچ وجه نمی‌توانست مشکل غزه را حل کند و جنگ را متوقف و آتش بس را برقرار کند؛ این قطعنامه حتی نمی‌تواند اجازه ورود کمک‌های انسان دوستانه را بدهد و یا نیروهای رژیم صهیونیستی را وادار کند از نوار غزه خارج شوند.
 
کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ غرب آسیا بی‌توجهی به سیزده شرط حماس در برقراری آتش بس را مورد انتقاد قرار داد و ابراز داشت: این‌ها حماس را محکوم کردند اما در بیانیه خود هیچ نام و یادی از عملیات نسل کشی رژیم صهیونیستی و کشتار بیش از 32 هزار نفر انسان بی‌گناه به میان نیاوردند.
 
وی با تأکید بر اینکه این قطعنامه تنها پانزده روز ارزش دارد تصریح کرد: مهلت این آتش بس تا پایان ماه مبارک رمضان است که فقط پانزده روز از آن باقی است؛ آمریکا در رأی گیری با این قطعنامه موافقت نکرد و رأی ممتنع داد؛ حال به گونه‌ای تبلیغ می‌کنند که گویا آمریکا ایثاری بزرگ و عجیب را انجام داده است.
 
سید افقهی صدور بیانیه مورد وصف را تحقق یک اراده بین‌المللی عنوان کرد که ابتر و ناقص ماند و هیچ دردی از دردهای مردم غزه و نیروی مقاومت کم نکرد؛ شهادت این‌ها زیر بمباران‌ها یک بحث است و تخریب مراکز بهداشتی، طبی و بیمارستان‌ها بحث دیگر است؛ در صورتی که بیمارستان‌ها بودند مردم را معالجه می‌کردند اما این‌ها بیمارستان را هم تخریب کرده‌اند.
 
کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ غرب آسیا با اشاره‌ای به ایجاد قحطی در غزه و جنایات انجام شده در بیمارستان شفا به ویژه جنایات علیه بانوان عفیفه فلسطینی که تیتر اخبار جهان هم قرار گرفت گفت: آمریکا با این قطعنامه عملیات فریب خود را انجام داد تا بتواند از ریزش آرای بایدن جلوگیری کند؛ اما مردم هوشیار هستند و قطعاً حزب دموکرات و بایدن شکست خواهد خورد، در این شک نکنید.
 
وی در تحلیل آرای آمریکایی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری این کشور عنوان کرد: مهاجرین، مسلمان‌ها، عرب‌ها، آفریقایی‌الاصل‌ها، آمریکای لاتین الاصل‌ها و جوانان آمریکایی همه موضوع را می‌دانند و این حرکت آمریکا را به شدت محکوم می‌کنند؛ این‌ها می‌دانند که آمریکا اگر قصد جلوگیری از این جنایات وحشیانه را داشته باشد تنها کافی است که از ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی جلوگیری و تمام جنگ را متوقف کند.
 
سید افقهی با توصیف ابعاد توطئه آمریکایی‌ها علیه فلسطینیان گفت: آمریکا با تأسیس پایگاه شناور دریایی در سواحل غزه با نیروهای سنتکهام مانند گذشته به منطقه‌ای مانند خلیج فارس می‌آید و بیرون نخواهد رفت؛ با تحقق چنین امری خلأ سلاح حماس آسانتر انجام خواهد شد؛ مردم و نیروهای مقاومت می‌دانند که این یک اسب تروا است.
 
کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ غرب آسیا اظهار داشت: قطعنامه صادره نیز هیچ جنبه الزام آوری ندارد؛ اگر تحت فصل هفت بود می‌توانستیم به آن امیدوار باشیم اما صراحت دارد که این قطعنامه الزام آور نیست، یعنی تنها در حد یک پیشنهاد و نصیحت یا نهایتاً توصیه سیاسی است که از اسرائیل خواهش می‌کنیم پس از گذشتن از مرز کشتار 32 هزار نفر انسان بی‌گناه کمی از جنایات خود کم کند.
 
وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به نفس نفس افتاده است؛ دست بالا با رژیم نیست و نمی‌تواند بر اوضاع مسلط شود؛ این رژیم در حال فروپاشی است؛ اما باید در فرصتی اعداد و ارقام و اقتصاد دریایی اسرائیل، فرار سرمایه‌ها و نیروی انسانی، استارتاپ‌ها و ورشکستگی اسرائیل را بررسی کنیم؛ اما باید باور داشته باشیم که تغییر روایت به نفع فلسطین، تظاهرات در پنج قاره و مسائل از این دست باعث پیروزی مردم فلسطین خواهد شد.
 
سید افقهی با اشاره به سکوت اتحادیه عرب، سازمان همکاری‌های اسلامی، شورای امنیت و سازمان ملل متحد گفت: اینقدر برای پیگیری پرونده جنایات رژیم صهیونیستی در لاهه تبلیغ کردند؛ گویا این‌ها نمی‌دانند تمام این تشکیلات، نهادها، سازمان‌ها و مؤسسات بین‌المللی از نفوذ رژیم صهیونیستی در امان نیست.
ارسال نظرات