۰۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۱:۲۶
کد خبر: ۷۶۲۲۶
معاون اجتماعی و فرهنگی وزارت علوم:

دانشگاه ها باید اهداف انقلاب اسلامی را محقق کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون اجتماعی و فرهنگی وزارت علوم با اشاره به نقش دانشگاه ها در کشور تاکید کرد: دانشگاه ها به عنوان نهادی ظرفیت ساز می توانند با برنامه ریزی مناسب اهداف انقلاب، نظام و رهبری را محقق سازند.
دانشگاه تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر غلامرضا خواجه سروی معاون اجتماعی و فرهنگی وزارت علوم ، روز سه شنبه در چهل و ششمین گردهمایی سراسری معاونان و مدیران دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، در سخنانی دین محوری در تمامی برنامه ها را از جمله دغدغه های وزارت علوم در دولت دهم دانست و تاکید کرد: ما باید در سال آینده به این موضوع بیش از پیش توجه کرده و سعی کنیم با برنامه ریزی مناسب، فرهنگ دینی را در بطن نظام آموزشی مراکز آموزش عالی کشور نهادینه کنیم.

این استاد دانشگاه بیان داشت: کالاهای فرهنگی که امروز در دانشگاه ها و محیط های علمی کشور مورد استفاده قرار می گیرد باید از مایه دینی و اعتقادی برخوردار باشد و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری نیز در این راستا حرکت می کند.

معاون اجتماعی و فرهنگی وزارت علوم درادمه با بیان اینکه این رویکرد از سوی وزیر علوم و معاونان وی در حال تدوین است گفت: ما در دوره جدید توجه به مقوله فرهنگ دینی در وزارت علوم و مراکز آموزش عالی را از جمله اولویت های کلیدی می دانیم و خود را موظف می دانیم مباحث دینی را در دانشگاه ها توسعه دهیم.

دکتر خواجه سروی تصریح کرد: رویکرد ما در دولت دهم توجه به اصول تربیتی و فرهنگی است و خوشبخنانه در دولت نهم زیر ساخت های لازم برای تحقق این موضوع فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه تقویت مسائل فرهنگی در مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها ضروری است بیان داشت: کشور ما شرایط بسیار مهمی را دارد و همواره دوستان و دشمنان به آن توجه دارند.

معاون اجتماعی و فرهنگی وزارت علوم اضافه کرد: دوستداران انقلاب انتظار دارند انقلاب اسلامی بتواند تمدنی که وعده داده بود را بازسازی و احیا کند و دشمنان ما نیز در تلاش هستند این حرکت را سرکوب کنند.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به نقش دانشگاه ها در کشور ابراز داشت: دانشگاه ها به عنوان نهادی ظرفیت ساز می توانند با برنامه ریزی مناسب اهداف انقلاب، نظام و رهبری را محقق سازند و اگر از این مهم غفلت کنیم دچار خسران خواهیم شد. /924/ پ202/ع

ارسال نظرات