۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۷۷۲۸۷
نماینده مردم مشهد در مجلس:

نمایشگاه نشریات تجربی حوزه علمیه بیانگر عزم والای حوزویان برای ایجاد بصیرت در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، نقش حوزه های علمیه را در فرهنگسازی مهم ارزیابی کرد و گفت: حضور آنان در عرصه اطلاع رسانی گامی مهم در این راستا و بیانگر عزم والای حوزویان برای ایجاد بصیرت در جامعه است.
نشريات تجربي
عفت شریعتی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه نشریات تجربی حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: این آزوی ما بود که حوزه های علمیه افزون بر دروس کلاسیک و سنتی در مسائل روز جامعه هم تأثیرگذار باشند که خوشبختانه امروز شاهد به بار نشستن این ایده بزرگ هستیم.

وی با تقدیر از اینکه حوزه های علمیه تنویر افکار عمومی را در دستور کار خود قرار داده اند اظهار داشت: نشریاتی که مدارس علمیه بانوان به شکل فصلنامه یا ماهنامه رقم زدند بیانگر این است که حوزه های علمیه با یک عزم والا حرکت جدیدی را در جهت ایجاد بصیرت در جامعه آغاز کرده است.

شریعتی برپایی اینگونه نمایشگاه ها را فرصتی مغتنم برشمرد و گفت: حضور حوزه ها در عرصه رسانه، کاری بدیع و جدید است که تاکنون کمتر شاهد آن بوده و طبعا آسیب ها و مضرات این کمبود را عینه دیده ایم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نقش حوزه های علمیه در پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه مهمترین نقش را در سلامت و ایجاد فرهنگ صحیح در جامعه دارند ولی متاسفانه در سال های اخیر به دلیل کم توجهی به این پایگاه مهم، یک دوران فترت را طی کرده است.

شریعتی، تنویر افکار عمومی از طریق نشریات را فتح باب مبارکی جهت رفع این فترت دانست و افزود: در سفر سوم ریاست جمهوری به مشهد، هزار میلیارد تومان جهت امور فرهنگی به خراسان رضوی اختصاص یافت لذا از محققان و علمای حوزه استدعا دارم که در این زمینه اهتمام ویژه داشته و با مشورت با امسؤولان استان، بتوانند حوزه ها بتوانند سهم شایسته ای از این وجه را به خود اختصاص دهند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت استمرار اینگونه اقدامات، ابراز داشت: ما نیز در این عرصه پشتیبان حوزه های علمیه خواهیم بود.

گفتنی است در حاشیه نمایشگاه نشریات تجربی حوزه علمیه خراسان، نخستین کارگاه مهارت های ژورنالیستی ویژ ه طلاب نیز به مدت پنج روز برگزار می شود./930/پ202/ص
ارسال نظرات