۲۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۷۷۵۴
مدیر مدرسه علمیه الزهرای صحنه کرمانشاه:

بانو طاهایی پشتوانه محکمی برای ولایت فقیه و نظام بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه الزهرا صحنه کرمانشاه از استاد طاهایی به عنوان پشتوانه محکمی برای ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی یاد کرد.
فاطمه خاموشي(بانو طاهايي)
خانم یوسفی، مدیر مدرسه علمیه الزهرا صحنه کرمانشاه و از شاگردان خانم سیدخاموشی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد در خصوص شخصیت بانو طاهایی گفت: استاد طاهایی عالم به زمان خویش و جریان های مختلف سیاسی بود و در مسیری صحیح، پشتوانه محکمی برای ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

وی اظهار داشت: خانم خاموشی در برهه های مختلف انقلاب و عرصه های گوناگون سیاست که در زمینه شناخت مسیر صواب از خطا شبهاتی پیش می آمد، با دید روشن و شفاف و مستدل و پیروی از ولایت فقیه، به روشنگری پرداخت و سخن وی برای همگان فصل الخطاب بود. هم چنین وی به طلاب توصیه می‌کرد که از مسایل سیاسی و مباحث روز اجتماعی غافل نبود و بر حضور فعال و آگاهانه آن ها در عرصه های مختلف سیاست تأکید می ورزید.

شاگرد خانم سیدخاموشی در خصوص تسلط علمی استاد چنین بیان داشت: تسلط وی بر مسایل علمی به حدی بود که پاسخگوی سوالات متفاوت در زمینه های مختلف علوم الهی و انسانی بوده و مکرر طلاب را به تحصیل و تدریس توصیه می کرد که این امر تأثیر بسیاری بر ایجاد روحیه تحقیق و پژوهش در طلاب داشت.

وی در ادامه افزود: کتب و آثار پرمحتوای وی باارزش ترین متاعی است که تاکنون من را در امر تبلیغ و تدریس یاری داده است به طوری که بسیاری از مباحث وی از جمله تعلیم و تربیت از دیدگاه اسلام را چندین بار تدریس کرده‌ام.

یوسفی ویژگی های اخلاقی خانم خاموشی را نمونه کامل تطبیقی پیامبر دانست و گفت: خلق و خوی استاد در گفتار و رفتار و روابط اجتماعی نمونه بارزی از مکارم و اخلاق جدّ بزرگوارشان پیامبر اکرم بود و همین امر موجب رفعت و اقبال عموم و خاصه علما به سوی وی می گردید به گونه ای که هیچ گاه هم نشینی با آن مرحوم ملال آور نبود.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا صحنه در خصوص میزان اهتمام استاد طاهایی به قرآن اظهار داشت: کلام دلنشین استاد در تمامی سخنرانی ها، جلسات، دیدارها و... مزین به انوار نورانی آیات قرآن بود که متناسب و به مقتضای حال بیان می فرمودند و تسلط بسیار ایشان بر آیات و مفاهیم قرآنی و انتخاب عناوین و موضوعات متنوع آن سبب جذب همگان به خصوص جوانان به مباحث تفسیری قرآن می گردید.

وی افزود: استاد به تلاوت نیکو و صحیح و تدبر و تفکر در قرآن به همراه عمل به فرامین آن در گفتار و رفتار سفارش فراوان می کرد که خود نیز نمونه و الگوی عملی در این زمینه بود.

یوسفی در پایان توجه استاد به مسایل فرهنگی را بسیار دانست و تصریح کرد: اهتمام وی به مسایل فرهنگی به حدی بود که افزون بر تشویق طلاب به امر تبلیغ، از فعالیت های فرهنگی در قالب نوشتار، نمایشنامه و ... غافل نبود و طلاب مستعد در زمینه فعالیت های فرهنگی را شناسایی و در جهت رشد و بالندگی آن ها تلاش بسیار می کرد و هیچ نکته ای از نگاه دقیق و ظریف و نافذ وی مخفی نمی ماند.

گفتنی است، است،‌خانم فاطمه خاموشی (طاهایی)، مؤسس و مدیر مدرسه علمیه نرجس مشهد و از باسابقه‌ترین مدیران حوزه‌های علمیه خواهران کشور، 13 بهمن ماه براثر عارضه قلبی در مشهد دارفانی را وداع گفت./917/ت302/ص

ارسال نظرات