۱۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۸۰۰۸۷

آمادگی 155 پایگاه برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: 155 پایگاه تابستانی در سطح استان برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان راه اندازی شده است.
كلاس اوقات فراغت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، احمد محمودزاده ، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی امروز در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به برنامه‌ های آموزش و پرورش استان در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اظهار داشت: بنیاد علوی، در مسیر فردا با همکاری امور بانوان استانداری آذربایجان غربی، اعزام دانش‌آموزان در قالب کاروان‌های راهیان نور، میزبانی مسابقات قرآنی، المپیک والیبال قهرمانی دانش‌آموزان از جمله این برنامه‌‌ها است.

وی با اشاره به مشارکت دانش آموزان و معلمان در اجرای طرح هجرت سه تصریح کرد: ده درصد از اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش برای اجرای این طرح در استان در نظر گرفته شده است.

این مقام مسؤول با اعلام این‌که سال گذشته چهار هزار و پانصد نفر از دانش‌آموزان در قالب کاروان‌های زیارتی به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام شدند، خاطرنشان کرد: تابستان سال جاری نیز سه هزار و پانصد دانش‌آموز در استان برای زیارت یادمان شهدای استان‌های دیگر اعزام می‌شوند.

محمودزاده در ادامه به برگزاری اردوهای کاروان راهیان نور شمالغرب اشاره کرد و گفت: همچنین یک هزار و هشتصد نفر از دانش‌آموزان استان برای بازدید از یادمان‌های دفاع مقدس استان در شهرستان‌های پیرانشهر، سردشت، مهاباد و ارومیه اعزام می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان این‌که دو هزار نفر از دانش‌آموزان در مسابقات قرآنی در استان شرکت کرده‌اند، اضافه کرد: آذربایجان غربی میزبان المپیک قهرمانی رشته والیبال کشور بود که که یک نفر از دانش‌آموزان و یکی از اساتید استان در این رشته به عنوان برتر انتخاب شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود نوزده فرق انحرافی و با توجه به اهمیت موضوع باید بستر مناسب برای استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش در این زمینه را برنامه ‌ریزی کرد.

وی با بیان این‌که بخشی از اقدامات آموزش و پرورش استان نیازمند شناسایی تهدیدها در شهرهای مختلف استان است، تصریح کرد: حراست و کارشناسان آموزش و پرورش استان پیگیر این موضوع هستند، اما اگر دبیرخانه ‌ای برای مسائل فرهنگی در استان‌های خاص با مرکزیت آذربایجان غربی ایجاد شود می‌تواند آموزش و پرورش را در این زمینه کمک کند. /936/پ202/س
ارسال نظرات