۲۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۸۰۶۷۴
معاون پژوهش دانشگاه معارف اسلامی:

حضور روحانیون در راستای غنا بخشی دینی در دانشگاه ها باید پر رنگ تر شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش دانشگاه معارف اسلامی، با اشاره به دیدار اساتید معارف اسلامی دانشگاه ها با مقام معظم رهبری گفت: فضای ترسیم شده از سوی رهبری نظام، حضور پر رنگ تر روحانیون را در راستای غنا بخشی دینی در دانشگاه ها می طلبد.
ديدار مسئولان دفاتر نهاد نمايندگي ولي‌فقيه در دانشگاه‌ها


غلامحسین گرامی، معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دیدار استادان معارف اسلامی دانشگاه های سراسر کشور با مقام معظم رهبری، گفت: بیانات معظم له در دو محور اصلی قابل تقسیم است که اولی مقایسه فضای کنونی دانشگاه ها با پیش از انقلاب بود که در دو بخش اساتید و دانشجویان این مقایسه را شکل دادند.

وی گفت: دیدگاه رهبری درباره پیشرفت، حرکت، بینش سیاسی و فضای معنوی حاکم بر دانشگاه ها نسبت به قبل از انقلاب مثبت بود.

گرامی بیان داشت: البته ترسیم این وضعیت برای دانشگاه ها، کار را سنگین تر می‌کند و می طلبد که اقدامات حساب شده تری صورت گیرد.

وی ادامه داد: این فضا می طلبد تا حضور روحانیون در راستای غنا بخشی دینی در دانشگاه ها پر رنگ تر شود که معظم له حضور روحانیون را یکی از ابعاد اسلامی شدن دانشگاه ها مطرح کردند.

معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی اظهار داشت: محور دومی که رهبری بیان داشتند، بیان وظایفی بود که دست اندرکاران فرهنگی دانشگاه دارند و در قالب دو بعد فکری و عقیدتی و موعظه ای و تربیتی مطرح کردند.

گرامی بیان داشت: در بعد فکری باید دانشجویان با مباحث علمی ناب آشنا شده و تغذیه صحیحی فکری شوند و در بعد تربیتی، روحانیون با رفتار و سلوک عملی مناسب و فراهم آوردن فضای فرهنگی سالم، به اخلاقی شدن رفتارها کمک کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه معارف اسلامی می کوشد تا با ارائه دروس معارف اسلامی، به ایفای نقش خود در جهت اسلامی شدن دانشگاه ها گام بردارد.

وی توجه بیشتر مسؤولان را به دغدغه های رهبری، خواستار شد و گفت: ما باید بر اساس بیانات معظم له، برای اساتید و دانشجویان برنامه ریزی ویژه ای داشته باشیم.

معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی با اشاره به جایگاه تاثیر گذار اساتید دانشگاه ها، گفت: متاسفانه برنامه ای برای بروز رسانی معارف استادان دانشگاه ها نداریم. /909/پ202/ع



ارسال نظرات