۱۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۱:۲۱
کد خبر: ۸۲۳۱۴
سرپرست معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان:

دشمن در صدد جایگزینی غیر روحانیت در برنامه‌های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست معاونت فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به حرکت ضد فرهنگی دشمن در سه حیطه تضعیف، تحریف و جایگزینی باورها، گفت: دشمن در صدد جایگزینی کارشناسان غیر دینی به جای روحانیت است.
طلبه
سیاوش رمضانزاده، سرپرست معاونت فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه برخورد فرهنگی با حرکت نرم و ضدفرهنگی غرب از وظایف ذاتی این اداره کل است، اظهار داشت: رویکرد ایجابی مهمترین رویه در برنامه های سازمان برای برخورد با حرکت ضد فرهنگی دشمن است.

وی حرکت دشمن را در جنگ نرم در سه حیطه تضعیف، انحراف و جایگزینی باورها ارزیابی کرد و افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان در برخورد با محورهای مختلف تهاجم فرهنگی دشمن در هر یک از این سه حیطه راهکارهای مقابله با آن را طراحی و به اجرا در آوده است.

رمضانزاده، تقویت باورهای دینی را راهکاری در مقابله با تضعیف باورها توسط دشمن، دانست و ابراز داشت: این اداره کل در این راستا با برگزاری جلسات و نشست های مختلف دینی، قرآنی، فرهنگی و معرفتی و اعزام مبلغ مقابله با حرکت نرم دشمن را در دستور کار خود قرار داده است.

وی انحراف در باورها را از دیگر محورهای حرکت دشمن در جنگ نرم دانست و بیان داشت: در این زمینه با رصد فعالیت نرم دشمن در عرصه های مختلف از جمله فعالیت نحله ها و فرق انحرافی، برگزاری دوره های آموزشی و نقد عرفانهای نوظهور و سایر نحله ها به منظور آگاهی بخشی به جامعه و ارتقای سطح بصیرت و معرفت جامعه برنامه ریزی شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، ادامه داد: در همین راستا مربیان پرورشی و معلمان با همکاری آموزش و پرورش استان اصفهان و برخی استان های همجوار آموزش لازم را در این زمینه دیده اند.

وی استفاده از روشهای نوین تبلیغی در کنار روش های سنتی را یکی دیگر از راهکارهای این اداره کل در مقابله با جنگ نرم دشمن دانست و گفت: تبلیغ چهره به چهره، راه اندازی پایگاههای اینترنتی تبیان اصفهان و هیات های مذهبی و حمایت از برخی پایگاه‌های همچون سامانه اینترنتی حجاب اصفهان از دیگر برنامه های این سازمان بوده است.

رمضان زاده جایگزینی را از دیگر محورهای حرکت نرم دشمن دانست و بیان داشت: دشمن همواره در صدد بوده و هست که با مخدوش کردن چهره کارشناسان اصلی دین و روحانیت که در طول 1400 سال مدافعان اصلی اسلام بوده اند، جوانان را از این مسیر منحرف و جایگزین های دیگری را به آنها معرفی کند.

وی ادامه داد: اعزام کارشناسان روحانی و دانش آموخته حوزوی، سرمایه گذاری در زمینه مساجد و محوریت بخشیدن به فعالیت فرهنگی در خانه خدا، از دیگر رویکردهای این اداره کل در برنامه های فرهنگی خود بوده است.

سرپرست معاونت فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان بیان داشت: در سال جاری 45 فعالیت پیرامون 9شاخص اعزام، حمایت از تشکل ها، حمایت از افراد تاثیر گذار، آموزش های تخصصی، حمایت از پژوهش ها، کادر سازی در قالب مدارس صدرا، قرآن آموزی، افزایش حجم اطلاعات مجازی، حمایت از مراسمات دینی و ملی در نظر گرفته شده است.

وی تربیت مربی در زمینه عرفانهای انحرافی و برگزاری نشست تخصصی عرفان اسلامی را از مهمترین اقدامات این اداره کل در بخش آموزش های تخصصی دانست و ابراز داشت: چهار مدرسه صدرا با هدف آموزش و کادر سازی فرهنگی و زمینه سازی برای شرکت دانش آموزان مستعد در حوزه های علمیه فعالیت خود را از مهر سال 89 در سطح استان اصفهان آغاز خواهند کرد. /965/ت302/ص
ارسال نظرات