۱۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۸۳۰۷۶
رییس انجمن‌‌ اسلامی دانش آموزان خوزستان:

راه برون رفت از مشکلات فرهنگی ارتباط با حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ رییس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خوزستان، راه ‌برون رفت از مشکلات فرهنگی را برقراری رابطه قوی با حوزه‌های علمیه از سوی نهادهای فرهنگی دانست.
حجت الاسلام کلاه کج، رييس اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان خوزستان
حجت الاسلام رضا کلاه کج، رییس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، خوزستان را مرکز و دروازه ورود تشیع به ایران معرفی و خاطر‌نشان کرد: خوزستان قلب شیعه و یک استان استراتژیک و مهم است؛ از این رو استکبار جهانی به ویژه رژیم صهیونیستی مردم خوزستان را به شدت مورد تهاجم فرهنگی قرار داده است.

رییس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خوزستان افزود: دشمنان اسلام و ایران به این نتیجه رسیده اند که اگر بخواهند تشیع را در ایران به زانو در آوردند باید خوزستان را مورد تهاجم فرهنگی خود قرار دهند.

رییس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز با انتقاد شدید از وضعیت فعالیت فرهنگی در خوزستان اظهار داشت: هیچکدام از سازمان های فرهنگی خوزستان وظیفه و رسالت خود را به خوبی انجام نمی دهند و بودجه های فرهنگی را در جای مناسب خود هزینه نمی کنند که نمونه ای از آن تأمین نشدن بودجه فعالیت های فرهنگی مساجد است و اگر تأمین نشود به یقین فعالیت های فرهنگی به سر منزل مقصود نخواهد رسید.

وی استفاده ابزاری برخی مدیران از مساجد برای پیشبرد اهداف خود را مورد نقد قرار داد و تصریح کرد: متأسفانه برخی از مدیران تنها به دنبال بهره‌برداری سیاسی از مساجد هستند و اهمیتی برای فعالیت های فرهنگی قائل نمی شوند.

حجت الاسلام کلاه کج فعالیت های گسترده فرهنگی مساجد اهواز را مرهون حمایت های آیت الله موسوی جزایری دانست و اذعان داشت: اگر شاهد فعالیت های فرهنگی در مساجد اهواز و یا اقتدار بسیج هستیم به برکت وجود آیت الله موسوی جزایری است و اگر این عالم بزرگوار نبود کار فرهنگی در استان خوزستان به کلی تعطیل می شد.

رییس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان یکی از مشکلات مدیران فرهنگی را تفکر و دیدگاه غیر فرهنگی آنها دانست و ابراز داشت: بیشتر مشکلات فرهنگی استان ناشی از بینش غیر فرهنگی برخی مدیران فرهنگی و بهره برداری سیاسی آنان از این فعالیت ها است.

وی با بیان این که فعالیت های فرهنگی در خوزستان از سوی مدیران جدی گرفته نشده است تصریح کرد: مسؤولان یا باور ندارند جوانان خوزستان مورد حمله و هجمه شدید فرهنگی دشمن قرار گرفته اند و یا خود را به خواب غفلت زده اند و اگر فعالیت حوزه های علمیه و مساجد به عنوان مهم ترین سنگر ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن نبود کار فرهنگی در خوزستان انجام نمی شد.

رییس سابق سازمان ملی جوانان افزود: مسؤولان باید قبل از این که وضعیت فرهنگی استان دچار وخامت شود، فکری به حال آن کرده و از خواب غفلت بیدار شوند، در غیر این صورت جوانان غیور و متدین خوزستان آنها را بیدار خواهند کرد.

حجت الاسلام کلاه کج در بخش دیگری از سخنان خود به رویکرد فرهنگی مناسب استاندار خوزستان اشاره و خاطر نشان کرد: استاندار خوزستان نسبت به فعالیت های فرهنگی رویکرد مناسبی دارد و بودجه مطلوبی در این زمینه اختصاص داده است اما سازمان های فرهنگی باید به خوبی از این بودجه استفاده ‌کنند.

رییس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز بر ضرورت بازنگری کلی در چگونگی عملکرد مدیران فرهنگی تأکید کرد و اذعان داشت: باید یک تغییر اساسی در مجموعه های فرهنگی صورت گیرد و با بررسی تمام سازمان های فرهنگی تفکرات اجرایی آنها بازسازی شود.

رییس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان افزود: باید با دیدگاه های جدید و متناسب با رهنمودهای مقام معظم رهبری مشکلات مدیریت امور فرهنگی برطرف شود که این اقدام نیاز به یک مدیر مجاهدی به دور از هرگونه سیاست کاری دارد.

حجت الاسلام کلاه کج یکی از راه های برون رفت از مشکلات فرهنگی را برقراری رابطه قوی با حوزه های علمیه از سوی نهادهای فرهنگی دانست و اظهار داشت: مسؤولان فرهنگی باید مساجد را بازوی اجرایی خود بدانند و با استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه علمیه و مساجد رابطه خود را با آنها قوی تر تا هم موجبات دستیابی به اهداف فرهنگی خود را فراهم کنند و هم نیروهای متعهد و مسجدی توانمند شوند.

وی در پایان با ارائه پیشنهادی مبنی بر تشکیل شورای فرهنگی زیر نظر مستقیم نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: جهت اجرای صحیح فعالیت های فرهنگی و دینی باید یک شورای فرهنگی در خوزستان تشکیل شود که متولی این گونه فعالیت ها به ویژه برای نسل جوان باشد؛ بنابراین تمام هزینه هایی که قرار است در حوزه فرهنگ هزینه شوند باید در این شورا تصویب شود./945/پ202/س
ارسال نظرات