۱۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۸۵۳۸۷
آیت الله شفیعی:

افزایش تعطیلات عید فطر در جهت تعظیم شعائر اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شفیعی اقدام مسؤولان در افزایش تعطیلات عید سعید فطر را در راستای تعظیم شعائر دانست.
آيت الله شفيعي نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري
آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تصمیم دولت و مجلس برای افزایش تعطیلات عید سعید فطر در خوزستان اظهار داشت: عید سعید فطر عیدی است که از سوی خدای متعال برای مسلمانان قرار داده شده و جمله«أسئلک بحق هذا الیوم، الذی جعلته للمسلمین عیدا»تنها در مورد عید فطر بیان شده است؛ از این رو این اقدام مسؤولان برای تعظیم شعائر اسلامی، بسیار مناسب است.

آیت الله شفیعی ادامه داد: اکنون که خورشید جمهوری اسلامی برتارک ما می درخشد باید هرچه بیشتر به سوی اسلام و مظاهرآن پیش رویم و اهمیت به عید سعید فطر به عنوان یکی از مظاهر اسلام بسیار خوب و مطلوب است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، بر ضرورت استفاده بهینه از تعطیلات عید سعید فطر تأکید و خاطرنشان کرد: باید اسلامی بودن این عید در تعطیلات آن متجلی باشد و در این سه روز بر فرهنگ، اعتقادات و فعالیت های اسلامی مردم به ویژه جوانان، افزوده شود.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، در پاسخ به کسانی که این تعطیلات را سبب کندشدن چرخه اقتصادی کشور می دانند، بیان داشت: درست است که تعطیلات زیاد سبب اخلال در حرکت اقتصادی می شود؛ اما نباید با عدم تعطیلی ایام عید سعید فطر، آن را جبران کرد بلکه می تواند با ادغام تعطیلی 12 و 13 فروردین یکی از این دو روز را جبران کرد و مردم سفر به بیرون از شهر و گشت و گذار خود را در روز دوازدهم فروردین انجام دهند.

آیت الله شفیعی ادامه داد: روزهای 14و 15 خرداد نیز از نظر محتوا بسیار به هم نزدیک هستند و می توان تعطیلی 15 خرداد را برداشت و این منافاتی با جمله امام که فرمود«15 خرداد را عزای عمومی الی الابد اعلام می کنم» ندارد./945/ت302/س
ارسال نظرات