۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۸۷۵۰۸
مسؤول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه:

رهبر معظم انقلاب موفق‌ترین گزینه برای ادامه نظام ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه گفت: جامعیت علمی و عملی رهبر معظم انقلاب شخصیتی از ایشان ساخته است که امروز و پس از سال‌ها رهبری، موفق‌ترین گزینه برای ادامه نظام ولایت فقیه هستند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي،‌ حضرت آيت‌الله سيدعلي خامنه‌اي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محسن مهاجرنیا، مسؤول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه، روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رهبر معظم انقلاب به شهر مقدس قم به بیان شخصیت علمی و مبارزاتی ایشان پرداخت و گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیش از انقلاب هم جزو مبارزان بودند و هم در حوزه اندیشه نظرات نافذی داشتند.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری پیش از انقلاب نویسنده‌ای قوی‌ و جزو مترجمین کتاب‌های انقلابیون مسلمان از کشورهای دیگر بودند، گفت: یکی از کتاب‌هایی که رهبر معظم انقلاب پیش از انقلاب ترجمه کردند، کتاب سید قطب یکی از بزرگ‌ترین متفکران اهل سنت بود.

مسؤول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب از مبارزین فکری، سیاسی و عملی، جزو پایه‌گذاران بزرگ‌ترین حزب سیاسی کشور یعنی حزب جمهوری اسلامی در آغاز انقلاب، جزو شورای عالی انقلاب فرهنگی، نماینده امام راحل در وزارت دفاع، نخستین امام جمعه تهران پس از آیت‌الله طالقانی و دو دوره رییس جمهور کشور بودند.

وی با بیان این‌که شخصیت ذوابعاد رهبر معظم انقلاب به راحتی قابل ارزیابی است، اظهار داشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فارغ از تعلقات، حب و بغض، یکی از شخصیت‌های موفق در حوزه سیاست هستند و رفتارهای سیاسی ایشان مبتنی بر فلسفه سیاسی خاص و دارای یک منظومه فکری است که براساس آن منظومه فکری رفتار می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهاجرنیا، شخصیت مقام معظم رهبری را شخصیت کاملاً جامع توصیف کرد و گفت: جامعیت علمی و عملی رهبر معظم انقلاب شخصیتی از ایشان ساخته است که امروز و پس از سال‌ها رهبری، موفق‌ترین گزینه برای ادامه نظام ولایت فقیه هستند.

وی با بیان این‌که تئوری‌هایی که رهبر معظم انقلاب تاکنون مطرح کرده‌اند مانند بحث مردم سالاری دینی را می‌توان به عنوان نظریه تکمیلی جمهوری اسلامی و تکمیل نظام ولایت فقیه تلقی کرد، ابراز داشت: امام خمینی‌(ره) نظام ولایت فقیه را از قالب فقهی در ساختاری مانند جمهوری اسلامی ایران ریختند و نظریه مردم سالاری دینی تکمیل ساختاری است که امام ارائه فرمودند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب از معدود افرادی بودند که مقوله نظریه‌پردازی، نوآوری، نقد، مناظره، آزاداندیشی و تولید علم را مطرح کردند، دفاع مقام معظم رهبری را از مرجعیت، تشیع و دین در سال‌های اخیر، بی‌نظیر خواند.

وی در پایان به توهین یکی از شیعیان کویت به عایشه از همسران پیامبر اکرم(ص) و اختلافی که می‌رفت به دنبال این عمل بین شیعه و سنی اتفاق افتد، اشاره کرد و ابراز داشت: اگر فتوای رهبر معظم انقلاب درباره حرام بودن توهین به عایشه همسر پیامبر اسلام و هر یک از نمادهای اسلامی اهل تسنن نبود، بلوایی به پا شده بود. /920/پ202/ص

ارسال نظرات