۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۸۹۸۰۷
کارشناس دین و رسانه:

فلسفه رسانه با توجه به تفکر اسلامی و در نظر گرفتن شرایط اجتماعی بازتدوین شود

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگرعرصه رسانه گفت: بهترین تبلیغ برای روحانیت، کارآمدی است تا در سایه آن معضلات و مشکلات فکری مردم شناسایی و برطرف شود.
روحانيت و رسانه


سیدحمید میرخندان، کارشناس رسانه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: فلسفه رسانه که در غرب وجود دارد باید نسبت سنجی شده و متناسب با فکر اسلامی و در نظر گرفتن شرایط اجتماعی بازتدوین شود.

وی تدوین فقه رسانه را از دیگر ضروریات در عرصه مطالعات و پژوهش های رسانه عنوان کرد و بیان داشت: اگر روحانیان در عرصه رسانه به صورت سنجیده عمل کنند، بهترین کارکرد از روحانیت در دفاع از اسلام را به منصه ظهور گذاشته‌اند.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: رسانه با امتیاز فراگیر و همه‌گیر بودن می تواند بعد دیگری از کارکردهای روحانیت در عرصه اجتماع را رقم زند.

وی با بیان اینکه مرجعیت روحانیت به معنای محل رجوع بودن این قشر از جامعه در مسایل دینی، اجتماعی و سیاسی است، ادامه داد: مرجعیت حوزه های علمیه با رسانه تقویت می شود.

این محقق علوم اسلامی اظهار داشت: تلویزیون به عنوان یک رسانه نمی‌تواند در عرصه شبهات ورود جدی داشته باشد چون ممکن است به فراگیر شدن آن کمک کند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: رسانه های نوشتاری، سایت‌ها و شبکه‌های خاص رادیویی همچون رادیو معارف می‌تواند به دقت شبهات را بررسی و برطرف کند.

وی ادامه داد: بهترین تبلیغ برای روحانیت کارآمدی است تا در سایه آن معارف دین مطرح و معضلات و مشکلات فکری مردم شناسایی و برطرف شود.

این پژوهشگر عرصه رسانه اذعان داشت: چندین سال پیش رویکردی ایجاد شده بود که از کارشناسان غیر روحانی در برنامه های تلویزیونی استفاده می شد اما روحانیت توانست با بکارگیری توانایی های خود، مرجعیت خود را در این زمینه احیا کند.

وی در پایان بر بهره‌گیری روحانیت از عرصه رسانه تاکید کرد و اظهار امیدواری کرد بستر لازم برای کارآمدی روحانیت ایجاد شود. /909/ت302/ع

ارسال نظرات