۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۹۱۱۹۷
دبیر همایش بین المللی روز جهانی فلسفه:

توجه به سیاستهای عمومی لازمه گردشگری پایدار است

خبرگزاری رسا ـ دبیر همایش بین المللی روز جهانی فلسفه گفت: اگر بخواهیم گردشگری پایدار داشته باشیم باید در سیاستهای عمومی جایگاهی جامع، مشخص و منطقی برایش پیدا کنیم.
ايماني خوشخو


به گزارش خبرگزاری رسا، محمدحسین ایمانی خوشخو، دبیر همایش بین المللی روز جهانی فلسفه گفت: اگر بخواهیم گردشگری پایدار داشته باشیم حتما باید در سیاستهای عمومی جایگاهی جامع، مشخص و منطقی برایش پیدا کنیم.

ایمانی خوشخو افزود: سیاستهای عمومی می تواند جنبه حمایتی خوبی برای ضعف گردشگری باشد. اما این سیاست ها باید توسط آشنایان با این ضعف نوشته شود.

وی ادامه داد: باید در سیاست های عمومی مواردی را دید که گردشگری ایران بتواند به گردشگری پایدار تبدیل شود.

وی اظهار کرد: گردشگری یکی از مواردی است که در جوامع مختلف رویکردهای متفاوتی نسبت به آن وجود دارد چرا که قوانین و فرهنگهای جوامع با هم متفاوت است، پس سیاست های عمومی همه یکسان نخواهد بود.

بنابراین اگر بخواهیم گردشگری پایدار داشته باشیم حتما باید در سیاستهای عمومی جامعه جایگاهی مشخص، جامع و منطبق با واقعیت در نظر بگیریم.

ایمانی خوشخو ادامه داد: به عنوان مثال الان موضوع برنامه توسعه مطرح است که درردیف سیاستهای عمومی است. بنابراین باید از حالا دید که چه جایگاهی برای گردشگری در این برنامه دیده شده است، چرا که اگر می خواهیم این برنامه مؤثر باشد باید از آن شناخت دقیق داشته باشیم.

وی تأکید کرد: اگر کسی می گوید که باید طی چند سال آینده به رقم 20 میلیون گردشگر ورودی برسیم، نشان دهنده این است که از صنعت گردشگری ایران شناخت ندارد. همچنین کسی که می گوید چون در ایران محدودیت های وجود دارد نمی توان در این کشور گردشگری را توسعه داد. این فرد هم شناخت ندارد چرا که تمام متخصصان معتقدند گردشگران در جوامع مختلف متناسب با قوانین و فرهنگ جامعه میزبان رفتار متفاوتی نشان می دهند و خود را با آن جامعه منطبق می کنند./916/د102/ع

ارسال نظرات