۲۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۹۵۶۱۶

آشنایی با برنامه یکپارچه سیمرغ

خبرگزاری رسا ـ سیستم یکپارچه اطلاعاتی پایگاه نوسا گامی مثبت در مسیر پژوهش است.
آشنایی با برنامه یکپارچه سیمرغ


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به اینکه بیشترین منابع اطلاعاتى در کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانى است، نرم‌افزار سیمرغ پلی ارتباطی میان مراکز تحقیقاتی و محققان است.

امروز سیستم یکپارچه سیمرغ با عضویت دانشگاه‌ها و موسسه‌هاى آموزشی، پژوهشگاه‌ها و موسسه‌هاى تحقیقاتى، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها و انواع مختلف کتابخانه ها به پایگاهی جامع از اطلاعات تبدیل شده است.

محققین می توانند با مراجعه به نشانی  
http://www.nosa.com/simwebclt/WebAccess/SimwebPortal.dll و جستجویی که در کمترین زمان ممکن انجام می شود از کلیه تحقیقاتی و پژوهش هایی که در موضوع منتخب انها انجام شده مطلع شوند و با پیگیری نشانی آن در کتابخانه ها و مراکز گوناگون کشور به سراغ آن بروند.

نرم افزار سیمرغ این امکان را فراهم آورده که محققین با جستجوی ساده، پیشرفته، جستجوی منابع دیجیتال و جستجوی لاتین، کتاب، مقاله و یا پایان نامه مورد نظر را رهگیری کنند و محل نگهداری به علاوه نشانی دقیق آن در قفسه را ثبت کنند.

مراجعه به این پایگاه اطلاع رسانی می تواند قدم مثبتی در جلوگیری از کارهای پژوهشی موازی و تکراری باشد و به علاوه محققین را در سابقه پژوهش و ترسیم راه نرفته یاری کند.

پژوهشگران می توانند موضوع دلخواه را در بین کتابها، نشریات ادوارى، روزنامه‌ها، پایان‌نامه‌ها،مقالات و بریده متون، ثبت اختراعات، استانداردها، فیلم‌ها و سایر مواد دیداری، نقشه‌ها و سایر مواد جغرافیای، نرم افزارها و سایر داده‌هاى رایانه‌، نسخ خطى و چاپى قدیمی، اشیا سه‌بعدى،میکروفرم‌، گردهم‌آیی‌ها، فروستها، ناشرین و مواد غیر کتاب‌شناختى جستجو کنند. /909/پ203/ع

ارسال نظرات