۰۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۹۶۱۶۰

کاروان پیاده از حرم تا حرم در مراسم اربعین کربلای معلا حضور می یابد

خبرگزاری رسا ـ کاروان پیاده از حرم تا حرم همزمان با اربعین حسینی در بارگاه ملکوتی سومین امام شیعیان حاضر خواهد شد.
کاروان پياده
احمد تیزچنگ، مسؤول کاروان پیاده از حرم تا حرم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: جمعی از عاشقان و دوستداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پس از عزاداری در عاشورای حسینی از تبریز به سوی کربلای معلا با پای پیاده حرکت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای این کاروان که با حضور تعدادی از طلاب و روحانیان شهر اولین ها همراه است، پس از حضور در مرقد امام راحل، ضمن تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب به سمت مرز عراق حرکت کردند.

مسؤول کاروان پیاده از حرم تا حرم اضافه کرد: این کاروان پیاده در طول مسیر برنامه‌های قرآنی و فرهنگی از قبیل غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا، حضور در مدارس شهرها و روستاها برای کودکان و جوانان برگزار می کند که از بعد تبلیغی و پیام‌رسانی حائز اهمیت است.

تیزچنگ تصریح کرد: اعضای این کاروان را عمدتاً رزمندگان دوران دفاع مقدس، پدران و یادگاران شهدا، جانبازان، آزادگان، بسیجیان، دانشجویان و طلاب تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: هم اکنون کاروان از حرم تا حرم از مرز خسروی گذشته و همزمان با اربعین حسینی در بارگاه ملکوتی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ابوالفضل العباس(ع) حضور خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این حرکت که برای اولین بار در کشور صورت می گیرد، با استقبال مردم شهرهای مختلف ایران و عراق همراه بوده است.

تیزچنگ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه 16 ساله کاروان پیاده امام علی(ع) اظهار داشت: این کاروان تنها کاروان پیاده کشور است که مسافت 750 کیلومتر تبریز تا تهران را همه ساله در خرداد ماه برای شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) طی می کند.

وی ادامه داد: زائران تبریزی خرداد ماه هر سال در قالب حرکت حماسی کاروان پیاده میثاق عاشورائیان با آرمان‌های امام و تجدید میثاق با مقام معظم رهبری پس از طی ۷۵۰ کیلومتر مسافت مصلای تبریز تا حرم حضرت امام(ره) و عبور از ۵۹ شهر و آبادی و پس عبور از استان‌های زنجان، قزوین و تهران وارد تهران شده و در مراسم سالگرد رحلت رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی شرکت می کنند./935/پ202/س
ارسال نظرات