۰۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۹۶۳۸۲
مسؤول روابط عربی حزب الله لبنان:

هرگز اجازه نمی دهیم کسی امنیت لبنان را بازیچه دست خود سازد

خبرگزاری رسا ـ شیخ حسن عزالدین کشاکش امروز در لبنان را میان خواستاران سلطه بیگانگان بر این کشور و مخالفان آنان دانست و بر ضرورت پاسداری از صلح داخلی و وحدت ملی لبنان تاکید کرد.
حزب الله لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسن عزالدین، مسؤول روابط عربی حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسمی در حسینیه مرکزی شهر حولا با اشاره به مانع تراشی های آمریکا بر سر راه تلاش های عربی برای برون برد لبنان از وضعیت بحرانی و تنش آمیز کنونی به هدف باقی نگاه داشتن این کشور در دایره وابستگی و نیازمندی به دولت آمریکا، گفت: کشاکش امروز در لبنان میان کسانی است که خواستار سلطه بیگانگان بر لبنان اند و کسانی که به عزم و اراده ملت لبنان باور دارند و با آزادسازی بخش های اشغالی، خواستار اداره کشور به دور از هرگونه سلطه بیگانه هستند.

شیخ حسن عزالدین با ابراز اینکه جریان اپوزیسیون لبنان، امروز پس از رهایی از بند حکم دادگاه بین المللی ترور حریری در جایگاهی قدرتمندتر قرار گرفته است، گفت: گروه 8 مارس بنا بر اصول دموکراسی در مسیر صلح و آرامش گام برمی دارد و بدون هیچ گونه مخالفتی با قانون اساسی در چارچوب ساز و کارهای قانونی و تبعیت از رای اکثریت حرکت می کند.

وی با اظهار اینکه پایبندی جریان اپوزیسیون لبنان به اصول دموکراسی و قانون اساسی، رژیم صهیونیستی و آمریکا را شگفت زده کرد، فشارهای آمریکایی و صهیونیستی بر جریان اپوزیسیون برای بازداشتن این جریان از پیشروی در مسیر پاسداری از لبنان و بازگردانش به سوی وابستگی به آمریکا را خاطرنشان ساخت و گفت: ما هرگز اجازه نمی دهیم کسی امنیت میهن ما را بازیچه دست خود قرار دهد.

مسؤول روابط عربی حزب الله لبنان با تاکید بر این امر که جریان اپوزیسیون در برابر هرگونه تلاشی برای بازگرداندن لبنان به وابستگی به آمریکا خواهد ایستاد بر ضرورت پاسداری از صلح داخلی و وحدت ملی در برابر تمامی تهدیدها و تجاوزگری های رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید کرد.

گفتنی است که این روزها در لبنان، سعد حریری به نمایندگی از سوی جریان 14 مارس و عمر کرامی به نمایندگی از سوی جریان 8 مارس برای دست یافتن به پست نخست وزیری با هم مبارزه می کنند. این در حالی است که ولید جنبلاط، رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه دروزیان لبنان، روز جمعه (1 بهمن) در کنفرانسی مطبوعاتی حمایت حزب خود را از مقاومت اعلام کرد؛ امری که احتمال تعیین عمر کرامی به عنوان نخست وزیر جدید لبنان را تقویت می کند.

بر اساس قانون اساسی لبنان، نامزدهای احراز مقام نخست وزیری برای تشکیل کابینه باید 65 رای از مجموع 128 رای نمایندگان پارلمان این کشور را کسب کنند. این در حالی است که حزب الله و همپیمانانش، 57 کرسی پارلمان لبنان را در اختیار دارند و ائتلاف سعد حریری که از حمایت آمریکا و عربستان سعودی برخوردار است، 60 کرسی را در اختیار دارد./981/گ
ارسال نظرات