۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۹۷۶۷۱
کارشناس دفتر مطالعات راهبردی فرق انحرافی:

دشمنان با ترویج خرافات، جنگ با ادیان توحیدی و معنویت اصیل را آغاز کردند

خبر گزاری رسا ـ کارشناس دفتر مطالعات راهبردی فرق انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: دشمنان با تولید محصولات فرهنگی و رسانه ای و نشر کتاب های انحرافی درصدد تسخیر روح و روان جامعه و آسیب رساندن به اندیشه‌های معنوی هستند، در واقع با تمام توان به جنگ ادیان توحیدی آمده‌اند.
خرافاتبه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی قهرمانی، کارشناس دفتر مطالعات راهبردی فرق انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی قم، روز گذشته در گردهمایی فعالان فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: دولت آمریکا به دلیل واهمه و هراسی که از اسلام قیام و انتظار دارد اتاق فکرهایی برای نابودی و مرگ این تمدن طرح ریزی کرده است که به مراتب بسیار بیشتر و پیچیده تر از اتاق فکرهایی است که برای به شکست کشاندن کشور پرجمعیتی چون چین در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام قهرمانی با اشاره به نشست شیعه شناسی در فلسطین اشغالی در سال 65 اظهار داشت: هنگامی که دشمنان به شکست‌ناپذیری ایران اسلامی در جنگ تحمیلی پی‌بردند این نشست تخصصی در فلسطین اشغالی، اسلام قیام را به پرنده‌ای فناناپذیر با دوبال سبز(انتظار)و سرخ(شهادت) تشبیه کرد که استوانه آن را نیز ولایت فقیه تشکیل می‌دهد و روح این پرنده را معنویت اعلام کردند.

وی ادامه داد: راهکار صهیونیست‌ها و کارشناسان غربی در دستور کار قرار دادن از بین بردن روح معنویت در کنار هجمه به دو بال انتظار و شهادت بود.

عضو موسس موسسه بهداشت معنوی، رواج خرافات را مهم‌ترین استراتژی دشمنان برای از بین بردن معنویت در جامعه دانست و افزود: خرافات در دوشکل ایجاد بدعت و انحراف در بحث عاشورا و نیز خرافه‌گرایی در موضوع مهدویت و انتظار با شکل‌دادن مدعیان امام زمانی صورت می‌گیرد.

این کارشناس دفتر مطالعات راهبردی فرق انحرافی باز‌سازی معنویت‌های منسوخ گذشته و ظهور آنها در شکل‌های جدید را ابزاری دیگر در تلاش برای نابودی روح معنویت ذکر کرد و یادآور شد: ظهور جریان‌های نوظهور و برنامه‌ریزی آنها برای جذب جوانان در این راستا صورت می‌گیرد.

عضو هیات امنای انجمن غرب پژوهی با تأکید بر نقش رسانه‌ها و محصولات رسانه‌ای در ترویج این جریان های منحرف ابراز داشت: دشمنان با تولید انواع محصولات فرهنگی و رسانه ای از قبیل فیلم و سریال و کارتون کودکان و نشر کتاب های انحرافی درصدد تسخیر روح و روان جامعه و آسیب رساندن به اندیشه های معنوی و ارزش های انسانی جامعه جهانی هستند و با تمام توان به جنگ ادیان توحیدی آمده اند.

وی ساخت بیش از 48 فیلم هالیودی را در معرفی یکی از این فرقه‌ها نمونه بارزی از فرهنگ‌سازی رسانه‌های دشمنان دانست.

حجت الاسلام قهرمانی تصریح کرد: نباید در برخورد با این فرقه‌ها و مکتب‌های نوظهور غفلت کنیم چرا که رسانه ها آنها را از رگ گردن به ما نزدیک‌تر کرده است.

مسؤول انجمن قلم شفق با رد روبنایی بودن این فرقه‌ها بیان داشت: یکی از این مکتب های انحرافی شیطان‌گرایی است که در کشورما نیز رخنه کرده است که موسس آن آنتوان لاوی، عضو رسمی سازمان سیا است و دین ستیزی‌، انسان محوری، نفی مقدسات، خشونت‌گرایی از شاخصه های مهم آن است.

وی اضافه کرد: نباید فکر کنیم این جریان‌ها در دیوانه‌بازی چند جوان خلاصه می‌شود؛ بلکه باید با مطالعات نقادانه خود این جریان‌ها را بشناسیم و برای مقابله با آنها برنامه‌ریزی کنیم.

حجت الاسلام قهرمانی خاطر‌نشان کرد: ریشه بسیاری از جریان‌ها و مکتب‌های انحرافی به اومانسیم ناشی از نگاه انحرافی به تورات برمی‌گردد.

این مبلغ حوزه علمیه قم تأکید کرد: انسان برترین مخلوق است؛ اما برترین موجود نیست، در حالی که از نظر مکتب‌های انحرافی انسان برترین موجود تلقی می‌شود.

کارشناس دفتر مطالعات فرق انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی قم ‌تأکید کرد: نباید نگاه ما تنها معطوف به جریان‌های نوظهور غرب باشد؛‌بلکه باید از جریان‌های و عرفان‌های شرق نیز غافل نباشیم‌./949/پ202/س
ارسال نظرات