۰۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۲:۱۰
کد خبر: ۹۸۶۸۹
پژوهشگر اسلامی عربستان:

تقریب در زمینه های مختلف کارآیی دارد

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند و پژوهشگر اسلامی ضمن انتقاد از مدعیان عدم نیاز به تقریب میان مذاهب اسلامی تاکید کرد که تقریب در زمینه های مختلف کارآیی دارد.
برگزاري نشست کار گروه هاي تخصصي مجمع جهاني تقريب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ زکی میلاد اندیشمند و پژوهشگر اسلامی و سردبیر مجله الکلمه بیروت، روز گذشته در بیست و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران، با اشاره به اینکه تشکیک در مفهوم تقریب سبب کاهش کاربرد آن شده است گفت: برخی از افراد به بهانه اینکه، تقریب مفهوم پیچیده ای دارد و رسیدن به هویت آن کار بسیار سختی است نسبت به تقریب دوری جسته اند.

وی افزود: این افراد بر این باور هستند که مفهوم تقریب بر معنای دیگری برداشت می شود و با توجه به اینکه این برداشت ها برای رساندن مفوم تقریب کافی نیست بر عدم تحقق آن در جهان تاکید می کنند.

شیخ زکی میلاد تصریح کرد: عده ای دیگر، اعتقاد دارند تقریب سبب بازگشت به عقب می شود و در حالی که در قرن جدیدی وارد شده ایم و جهان کاملا پیچیده شده است نمی توان از تقریب به عنوان ابرازی برای بهبود روابط میان مردم خصوصا شیعیان و سنی ها استفاده کرد.


اندیشمند شیعه عربستان بیان داشت: دسته سوم کسانی هستند که تاکید می کنند هیچ نیازی به تقریب وجود ندارد و در حال حاضر، همزیستی مسالمت آمیز جایگزین آن شده است.

وی نسبت به باورهای این سه دسته ابراز تاسف کرد و ادامه داد: مفهوم تقریب میان مذاهب اسلامی از عدم به عرصه وجود نیامده است و معنای زودگذری ندارد، بلکه دارای مفهومی مشخص است و در زمینه های مختلف کارآیی دارد./980/گ
ارسال نظرات