۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۹۹۲۶۹
معاون سیاسی استانداری گلستان:

مبانی معرفتی و رفتاری سران فتنه ناشی از اندیشه‌های التقاطی است

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی استانداری گلستان با اشاره به فتنه سال گذشته خاطرنشان کرد: اگر سران فتنه به دام بیگانگان افتادند بدین جهت بود که مبانی معرفتی و رفتارهای آنان ناشی از اندیشه های التقاطی و انحرافی است.
معاون سياسي و امنيتي استانداري گلستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، علیرضا جمشیدی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان، امروز در جمع هیأت های مذهبی استان در گرگان، با تبیین نقش انبیای الهی و ائمه هدی (ع) در تبلیغ دین جهت نیل به سعادت و کمال واقعی انسان گفت: مسؤولان هیأت های مذهبی باید تحت نظارت علمای دین عهده دار نشر و ترویج مبانی معرفتی و استحکام بخشی آن باشند.

رییس کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان افزود: هیأت های مذهبی در حوزه جنگ نرم که به صورت عمده عقاید دینی و مذهبی مردم را مورد هدف قرار داده است، نقش مهمی دارند، در خط مقدم اثرگذاری در میان قاطبه مردم هستند.

جمشیدی دو مؤلفه مبانی معرفتی و اندیشه ای و مدیریت رفتاری جهت اثرگذاری لازم و استحکام بخشیدن به رفتار مطلوب اجتماعی را ضروری دانست و اظهار داشت: باید با تعلیم مبانی معرفتی و اندیشه ای اسلام ناب محمدی(ص) و مدیریت رفتار علوی به رفتار های اجتماعی پایداری و استحکام لازم بخشید.

وی با اشاره به فتنه سال گذشته خاطرنشان کرد: اگر سران فتنه به دام بیگانگان افتادند به سبب این است که مبانی معرفتی و رفتارهای آنان ناشی از اندیشه های التقاطی و انحرافی است.

جمشیدی تأکید کرد: یکی از رسالت های اصلی شما مصون نگاه داشتن مجالس عزاداری ابا عبدالله الحسین و نهضت عظیم عاشورا از هر نوع تحریف و انحراف است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته وحدت و با اشاره به نامگذاری آن از سوی معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی‌(ره) اظهار داشت: تأسی از نبی اکرم(ص) و کتاب قرآن به عنوان قانون زندگی و تبعیت از دستورات الهی و اجرای احکام الهی را رمز استقرار نظام اسلامی دانست.

وی افزود: حقانیت نامگذاری هفته وحدت از سوی رهبر کبیر انقلاب بواسطه آن بود که انقلاب اسلامی ما با وحدت کلمه همه آحاد ملت به بار نشست و به شکر خدا نظام اسلامی که با پرچمداری امام راحل آغاز شده بود، امروز شاهد پیشرفت و تعالی و گسترش آن هستیم.

جمشیدی، بیداری و هوشیاری مردم را دلیلی بر ارتقا و پیشرفت آنان برشمرد و بیان داشت: خوشبختانه هر چه زمان می گذرد حضور چشمگیر مردم در انتخابات و انتخابشان در مسیر عدالت‌خواهی و عدالت‌گستری است که به فرموده مقام معظم رهبری جهت گیری نظام جهت‌گیری درستی است.

معاون سیاسی و امنیتی تحولات روی داده در کشورهای مصر، تونس و یمن  را نشانه صدور انقلاب دانست و ادامه داد: اندیشه‌ها جهت گیری‌ها و رفتار ما که آموزه‌های رفتار نبوی است در آن دخیل بوده است.

جمشیدی در پایان سخنان خود گسترش دین اسلام را به جهت دارا بودن ویژگی مهر، محبت و عدالت توصیف کرد و اظهار داشت: خداوند را شاکریم که در نظام اسلامی زندگی می‌کنیم که قوانین آن کتاب آسمانی و وحی الهی است و از الگوی اخلاقی و رفتاری تا احکام عملی عبادی آن را خداوند در قرآن کریم آورده است و اگر کسی به این قوانین عمل نکند دچار نفس، شیطان و بیگانگان می‌شود./950/پ202/س

ارسال نظرات