۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۵۱۹۶۹۱

هراس رژیم صهیونیستی از حضور ایران در سوریه

روزنامه صهیونیستی نوشت: آمریکا هیچ طرحی برای مقابله با گذرگاه زمینی که ایران قصد دارد از طریق عراق و سوریه تا لبنان ایجاد کند، ندارد.
ایران سوریه

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه «جروزالم پست» طی یادداشتی به بررسی ادعای تلاش تهران برای ایجاد یک گذرگاه زمینی از ایران به لبنان از طریق عراق و سوریه پرداخته و از انفعال آمریکا در برابر این ادعا، ابراز نگرانی کرد.

در ابتدای این مطلب با اشاره به تکرار شدن زیاد این خبر طی ماه‌های گذشته، آمده است: «تنها کشوری که می‌تواند چنین گذرگاهی را متوقف یا ممنوع کند، ایالات متحده است. با این حال، آمریکا نمی‌خواهد کاری کند، حداقل نه تاکنون.»

جروزالم پست با ادعای اینکه طی 2 ماه گذشته ایران مشغول ساخت یک کارخانه تولید موشک در سوریه بوده است، اذعان کرد طی هفته‌های اخیر قدرت دولت دمشق بیشتر شده و مشغول پیشروی به سمت «دیر الزور» و «بو کمال» است.

این روزنامه با ابراز نگرانی از اینکه آمریکا هیچ طرح منسجمی برای مقابله با این گذرگاه زمینی ادعایی ایران ندارد، افزود: «به‌نظر می‌رسد واشنگتن به توافق هسته‌ای ایران مشغول است، البته فعلا تمرکز اصلی آنها شکست دادن داعش در منطقه است.»

جروزالم پست در ادامه جای «یک تغییر سیاست واقعی درباره ایران برای مقابله میدانی با آن در منطقه» را در میان اقدامات اخیر کاخ سفید از جمله اعمال برخی محدودیت‌های جدید علیه تهران و همچنین وضع تحریم علیه حزب‌الله، خالی دانست.

این روزنامه همچنین اشاره‌ای به گزارش‌های تایید نشده درباره اینکه آمریکا از شرکایش در ائتلاف موسوم به ضد داعش در رقابتی برای قطع کردن مسیر گذرگاه زمینی نیروهای ایرانی در عراق و سوریه استفاده می‌کند، کرد.

«جو اسکروکا» سرهنگ ارتش آمریکا در ائتلاف موسوم به ضد داعش طی ایمیل‌هایی به مرکز فرماندهی این ائتلاف گفته بود «هیچ جنگی با دولت سوریه یا متحدانش در نبرد با داعش ندارند»‌ بلکه تاکید آمریکا بر «رفع اختلاف» با دولت سوریه است: «رفع اختلاف میان تمام طرفین درگیر، به شکست دادن دشمن واقعی مردم سوریه، منطقه و جهان کمک می‌کند.»

این در حالی است که «جاناتان شانزر» معاون تحقیقات در بنیاد دفاع از دموکراسی می‌گوید دولت فعلی آمریکا از دولت قبلی «یک آشفتگی» را به ارث برده که در آن ایران تقویت شده است اما مشکل اینجاست که سیاست‌ها و رویکردهایی را به کار ببرند که از عدم سودجویی ایران از سقوط داعش اطمینان حاصل کنند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات