۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۶۶۳۹۴۹
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین مطرح کرد؛

کرونا و ضرورت تلاش علمی مضاعف طلاب

کرونا و ضرورت تلاش علمی مضاعف طلاب
حجت الاسلام حسینیان گفت: در شرایط کرونایی کنونی، طلاب و اساتید حوزه علمیه باید از طرق مختلف مانند استفاده از فضای مجازی ارتباطات نزدیک علمی خود را با یکدیگر حفظ کنند.

حجت الاسلام سید محمد حسینیان عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با بیان اینکه در شرایط کنونی فضای مجازی نمی تواند جایگزین کاملی برای درس های حضوری از لحاظ کیفیت و رشد علمی طلاب باشد، گفت: در طول سال تحصیلی جدید طلاب باید با تلاش و اهمیت مضاعف به تحصیل علوم مختلف بپردازند.

حجت الاسلام حسینیان عنوان کرد: در شرایط انتشار ویروس کرونا طلاب و اساتید حوزه علمیه باید از طرق مختلف مانند استفاده از فضای مجازی ارتباطات نزدیک علمی خود را با یکدیگر حفظ کنند تا از افت علمی طلاب جلوگیری شود.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین با توصیه به اساتید برای تقسیم زمان کلاس به دو بخش تدریس و پرسش و پاسخ، اظهار داشت: اگر در کلاس های مجازی دو بخش تدریس و پرسش و پاسخ به صورت توأمان در نظر گرفته شود تا حدودی می تواند خلأ درس های حضوری را برطرف کند.

وی با اشاره به اهمیت نقش مباحثه در ارتقا علمی طلاب، ابراز کرد: با تعطیلی حضوری دروس در سال تحصیلی جدید، مباحثه در فرآیند رشد علمی طلاب از اهمیت دوچندانی برخوردار شده است و طلاب باید با برنامه ریزی منظم از ظرفیت بالای این سنت آموزشی حوزه علمیه استفاده کنند.

حجت الاسلام حسینیان با ابراز امیدواری نسبت به برطرف شدن بلیه جهان گیر کرونا و برگزاری دروس حوزه علمیه به صورت حضوری، گفت: مزیت های دروس حضوری با آموزش مجازی قابل مقایسه نیست./1350/ت302/ق

ارسال نظرات