۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۶۰۸۶۲۶
هانی زاده:

کنفرانس اقتصادی بحرین پیش زمینه اجرای طرح معامله قرن است

کنفرانس اقتصادی بحرین پیش زمینه اجرای طرح معامله قرن است
هانی زاده گفت: تشکیل کنفرانس اقتصادی موسوم به صلح برای شکوفایی در بحرین پیش زمینه اجرای طرح معامله قرن است.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه متأسفانه طی ۳ سال اخیر و پس از ورود شوم دونالد ترامپ به کاخ سفید، منطقه شاهد تحولات خطرناک از جمله موضوع طرح معامله قرن است، عنوان داشت: معامله قرن که یکی از خطرناک‌ترین طرح‌های آمریکا برای نابودی هویت اسلامی و ملی فلسطین تلقی می‌شود که از سوی رئیس جمهور آمریکا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، ولیعهد عربستان و با شرکت کارشناسان صهیونیستی تهیه شده و به موجب آن قرار است بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل شناخته و ساکنان فلسطینی قدس شرقی به تدریج از این منطقه اخراج شوند.

تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به اینکه در طرح معامله قرن، حق بازگشت آوارگان فلسطینی برای همیشه منتفی و یک دولت فلسطینی فاقد ارتش و تحت نظارت رژیم صهیونیستی تشکیل خواهد شد، بیان داشت: کنترل مرز‌های این دولت فاقد ارتش توسط رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، پایتخت این دولت بدون نیرو‌های مسلح منطقه «ابودیس» در اطراف بیت المقدس خواهد بود که عربستان، امارات، آمریکا و برخی کشور‌های غربی پذیرفتند سالیانه ۲۰ میلیارد دلار کمک مالی به دولت خیالی فلسطین پرداخت شود.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز ادامه داد: آنچه مسلم و برایند گزارش‌ها نشان می‌دهد این است که دونالد ترامپ برای پیروزی در دور آینده انتخابات ریاست جمهوری در صدد اجرائی کردن این طرح است تا از آن به عنوان پروسه تبلیغاتی مورد استفاده قرار دهد.

هانی زاده افزود: ترامپ در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در برابر لابی صهیونیستی آمریکا تعهد کرد که اگر با کمک یهودیان آمریکا در انتخابات پیروز شود چند موضوع را در دستور کار قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه نخستین وعده ترامپ، خروج از برجام و تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: تضعیف محور مقاومت و قرار دادن سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی است که تقریبا ترامپ همه این وعده‌ها را علیه ایران عملیاتی کرد، موضوع دیگر حل مسأله فلسطین به سود رژیم صهیونیستی است به گونه‌ای که کشور‌های عربی تا سال ۲۰۲۰ با این رژیم روابط سیاسی و اقتصادی آشکاری داشته باشند.

تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به اینکه برای اجرائی شدن طرح معامله قرن آمریکا و عربستان و رژیم صهیونیستی نیازمند پیش زمینه هائی هستند، عنوان داشت: یکی از این پیش زمینه‌ها تشکیل کنفرانس اقتصادی موسوم به "صلح برای شکوفائی است" که در بحرین بر گزار خواهد شد، در این کنفرانس راهکار‌های همکاری اقتصادی بین اعراب و رژیم صهیونیستی مورد بر رسی قرار خواهد گرفت.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز اظهار داشت: قرار است پس از برگزاری این کنفرانس اقتصادی طی سال‌های آینده حجم مبادلات ۶ کشور حوزه خلیج فارس به ۷۰ میلیارد دلار در سال بالغ شود، در این کنفرانس هیأت‌های رسمی اقتصادی از جمله هیأت اسرائیلی در سطح بالائی شرکت خواهند کرد.

هانی زاده با بیان اینکه کنفرانس اقتصادی منامه مقدمات تأسیس سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در بحرین، امارات و عربستان را فراهم خواهد ساخت، گفت: هدف دیگر آن است که نوعی تقابل مستقیم بین ایران و رژیم صهیونیستی در دو سوی ساحل خلیج فارس ایجاد شود به این معنی که رژیم صهیونیستی به عنوان عنصری مزاحم در کشور‌های حوزه خلیج فارس مستقر خواهد شد تا رژیم‌های مرتجع عرب در پشت رژیم صهیونیستی به سوی جمهوری اسلامی سنگ اندازی کنند.

وی با بیان این سؤال که آیا طرح معامله قرن عملیاتی خواهد شد، اظهار داشت: قطعا ملت فلسطین و ملت‌های اسلامی و عربی اجازه نخواهند داد که این طرح خطرناک اجرائی شود و نمونه آن پیروزی‌های اخیر رزمندگان فلسطینی در غزه بود که موازنه قدرت را به سود ملت فلسطین تغییر داد.

تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به اینکه طرح معامله قرن حتی با مخالفت تشکیلات سازشکار خودگردان مواجه شده است، تصریح کرد: رهبران تشکیلات خود گردان ضمن رد هرگونه مشارکت در کنفرانس اقتصادی بحرین اعلام کردند که با طرح معامله قرن به شدت مخالفت خواهند کرد؛ از این رو رئیس جمهوری آمریکا که قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ ملت فلسطین را قربانی کند هرگز به اهداف شوم خود نخواهد رسید.

هانی زاده با بیان اینکه که شاهد تهدیدات آمریکا علیه ایران و تحریم نفتی ایران در چارچوب تلاش برای انحراف افکار عمومی از فلسطین به خلیج فارس هستیم، خاطرنشان کرد: آمریکا به خوبی می‌داند که ایران هرگز اجازه نخواهد داد طرح معامله قرن عملیاتی شود./۹۴۵۶/ت210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات