۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۱۶۸۲۲
کدام مذهبی‌ها؟

دین فروشی پس از "خَلع"

دین فروشی پس از
خود را به مذهبی‌ها می‌چسباند و می‌گوید: ما مذهبی‌ها... ما مذهبی‌ها بی‌خیال دنیا می‌شویم به عشق بهشت. می‌خواهد از این طریق سخنانش را به راحتی به مخاطب القا کند.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، به تازگی در فضای مجازی کلیپی از یک روحانی خلع لباس شده، دست به دست می‌شود. او جاهلانه به واقعیت‌های قرآن حمله ور شده است. اولین و مهم‌ترین توصیه که می‌توان به ایشان کرد این است: هر که با خدا و قرآن در افتاد ور افتاد. ابرهه با آن دبدبه و کبکبه وارونه شد. ابولهب با آن قدرت و ثروت کذایی، ور افتاد. شما که جای خود داری.

اشتباه اول

این فرد در ابتدای کلیپ، خود را به مذهبی‌ها می‌چسباند و می‌گوید «ما مذهبی‌ها». می‌خواهد از این طریق سخنانش را به راحتی به مخاطب القا کند. با لحن اعتراض آمیز ادامه می‌دهد، «ما مذهبی‌ها بی‌خیال دنیا می‌شویم به عشق بهشت» در پاسخ به او می‌گوییم؛ این سخن، ساخته شما است و به مذهبی‌ها نسبت می‌دهی. هر مسلمانی این آیه را می‌داند:‌ ای پیامبر از طریق دنیا، بهشت خود را بساز و آخرتت را آباد کن.(1)

اشتباه دوم

‌می‌گوید بعضی بخاطر این دو آیه «وَ حُور عِین ¤ کَأَمثالِ اَللُّوْلُؤِ اَلْمَکنُون»(2) به دختر‌ها نگاه نمی‌کنند. سپس با نگاه‌های خاص و شکلک در آوردن، سعی بر خنداندن حاضران می‌کند که موفق نمی‌شود. در جواب می‌توان گفت: دوری از گناه به تناسب ظرفیت‌های افراد قابل اجرا است. عده‌ای خدا را حاضر و ناظر می‌بینند و گناه نمی‌کنند. دسته دوم به طمع بهشت از گناه دوری می‌کنند. گروه سوم از ترس دوزخ از معصیت گریزانند. دو آیه فوق، اشاره به دسته دوم دارد.

اشتباه سوم

آیه فوق را که می‌فرماید؛ حور عین از جنس بلور است، به استهزا می‌گیرد و می‌گوید اگر حور عین آب بخورد و درون گلوی او پیدا باشد خیلی وحشتناک است. اولا جنس بهشت با دنیای مادی به کلی متفاوت است چه برسد حور عین دارای گوشت و خون باشد. حور عین از انواع بهشتی است و نیازی به خوردن و آشامیدن ندارند. نعمت‌های بهشتی فراتر از قالب کلمات دنیا هستند. اصل نعمت‌های بهشتی را تا جایی که فهم محدود ما، درک می‌کند بیان کرده‎اند و گرنه بهشتی جایی است که نه چشمی مانند آن را دیده و نه گوشی اوصاف آن را شنیده و نه به قلبی خطور کرده است.(3)

اشتباه چهارم

می‌گوید: سلیقه قدیمی‌ها بلور پسند بوده است. از این رو گفتند حور عین از جنس بلور است و این ساخته قدیمی‌ها است. ایشان هنگام گفتن این جملات، ظاهرا از احوال طبیعی برخوردار نبوده است. این جمله؛ «حور عین از جنس بلور است» آیه می‌باشد، یعنی خداوند آن را فرموده است. منظور ایشان از «ساخته قدیمی‎ها» این است که قرآن ساخته و پرداخته پیامبر اکرم(ص) است و کسانی که قدیمی بودند و از نعمت عقل بی‎بهره بودند به پیامبر(ص) کمک می‌کردند. به راستی اگر چنین است؛ چرا تاکنون فحول عرب و غیر عرب از آوردن تنها یک آیه مانند قرآن عاجز مانده‎اند.

اشتباه پنجم

می‌تازد و بر بی‎سوادی خود پافشاری می‌کند. می‌گوید:، چون مردم قدیمی، قامت‎هایشان کوتاه بود از این رو گفتند: حور عین، قد‌های بلندی دارد. ایشان برای مرتبه دوم، غیر مستقیم به مخاطب خود القا می‌کند قرآن طبق امیال اشخاص قدیمی نوشته شده است. در اثبات توخالی بودن ایشان همین قدر کافی است که نمی‎داند با پیشرفت و پویایی همه جانبه دانش، هنوز کسی جرات رویارویی با قرآن را ندارد. نکته دوم؛ نسبت دادن قرآن به غیر خدا ایده مشرکان بوده است. نکته سوم: آیا مضحک نیست کسی بگوید مردم گذشته کوتاه قد بودند؟

کلام آخر

دنیا زودگذر است و ارزش قربانی کردن دین برای جذب مخاطب و طرفدار را ندارد./918/ی703/س

سیدتقی نوری

پی نوشت

۱. سوره قصص آیه ۷۷،

2. سوره واقعه آیه 22 و 23،

3. میزان الحکمه حدیث ۲۵۲۹

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
ممنون.
اشکالات دیگری هم دارد، انشاءالله در وقتی دیگر مطرح شوند.
1
0