۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۶۲۴۹۲۷
امام جمعه زنجان:

زنجان| اقدام سپاه در دستگیری سرکرده شبکه آمد نیوز دشمنان را سر در گم کرد

زنجان| اقدام سپاه در دستگیری سرکرده شبکه آمد نیوز دشمنان را سر در گم کرد
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان گفت: عملکرد اخیر سپاه پاسداران دوستان را شاد و دشمنان را سر در گم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی خطیب خطبه های نماز جمعه زنجان انسان را طالب سعادت دانسته و اظهار داشت: یکی از رموز سعادت رعایت تقوای الهی است که خودم و شما به رعایت آن سفارش میکنم.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در آستانه رحلت پیامبر اکرم آن بزرگوار را خاتم خطاب کرده و گفت:  که ذات اقدس احدیت دفتری به عنوان هدیه ارسال کرده و پیامبران تک تکشان مطالب الهی را روی آن نگاشته اند.

خطیب نماز جمعه زنجان ادامه داد: در زمان های قدیم اعتبار یک سند با مهر یک شخصیت تایید می شد. در قرآن نیز تمام برنامه های پیامبران در قرآن آمده و زینت بخش و تایید کننده مطالب آنان، محتوای پیامبر اکرم (ص) می باشد. 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی تاکید کرد: اگر بیشتر از مطالب قران برای بشریت نیاز بود خداوند از مطرح کردن آن ناتوان نبود لکن قرآن می فرماید بهترین و کامل ترین الگو رفتار و سیره پیامبر در تمام وجهه هاست که لازم است هر چند وقت یکبار آن را مرور کنیم.

سخنران نماز جمعه زنجان ایام رحلت پیامبر (ص) را فرصت مناسبی برای مطالعه سیره پیامبر دانسته و افزود: باید سیره پیامبر را از کتب معتبر بخوانیم و به فرزندان بیاموزیم چرا که گاهی پیغمبر اکرم برای روشن شدن مسئله ای به صورت عملی و رفتاری آن را اموزش می داد.

وی حق الناس در سیره پیامبر را بسیار مهم عنوان کرده و بیان داشت:روزی فردی بادیه نشینی از پیامبر طلب داشت و او در خواست طلب خود را کرد و پیامبر توان پرداخت در آن موقعیت را نداشت و آن مرد اصرار پرداخت در همان زمان را داشت که این امر سبب آشفته شدن اصحاب شد اما پیامبر فرمودند چرا شما از کسی که صاحب حق است حمایت نمی کنید؟ یعنی طرفداری حق ارجحیت به طرفداری اولیای الهی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی وقف را صدقه جاریه عنوان کرده و اظهار کرد: ما همه از وقف استفاده می کنیم، از مسجد 800 سال قبل که استفاده می کنیم، خداوند به بانی آن ثواب می دهد.

خطیب نماز جمعه زنجان دوران حاکمیت نادر شاه و رضا خان معدوم را زمان کم رنگ شدن وقف عنوان کرده و گفت: در جمهوری اسلامی امام فرمود باید وقف به جای خود برگردد و اگر کسی توانایی وقف ندارد وقف دسته جمعی انجام دهید، به ویژه مساجد محل خودتان که نوعی باقیات صالحات است.

وی امروز را سالروز اعتراض به لایحه ننگین کاپیتالاسیون معرفی کرده و گفت: امام در این روز نسبت به این لایحه اعتراض و افشاگری انجام داد که تبعاتی هم برای امام داشت ولی مهم تر آنکه باید دانست که علما باید برای چنین لوایحی واکنش نشان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی سالروز شهادت محمد حسین فهمیده در پیش رو خوانده و افزود: روز شهادت ان بزرگوار به نام روز نوجوان و دانش آموز نامگذاری شده است چرا که بسیاری از دانش آموزان برای دفاع از حریم اهل بیت و ولایت مدرسه ها را رها کرده و به جبهه ها رفتند.

خطب نماز جمعه زنجان فعالیت اخیر سپاه پاسداران را شاهکار دانسته و گفت:در کنار تور های سرویس های جاسوسی دنیا از جمله موساد و ام ای 6 که لیدر شبکه ،مد نیوز هم از آنان متاثر بود، سپاه پاسداران توانست با دستگیری این لیدر، دوستان را شاد و دشمنان را سر در گم کند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در پایان از ستاد های اربعین و عتبات استان ها تشکر کرد و افزود: حضور 3.5 میلیون نفر ایرانی در پیاده روی کربلا و این کنگره 23 میلیونی که امسال نیز شاهد آن بودیم قطعا زمینه ساز ظهور است. /1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات