۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۰۰۶۴۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

مناطق روستایی گلستان نیازمند استقرار 300 مبلغ دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، تعداد روحانیان مستقر استان را 130 نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط خاص مناطق استان، نیازمند استقرار سیصد روحانی مستقر هستیم.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان


حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، تعداد خانه‌های عالم موجود در استان را 75 باب اعلام کرد و گفت: گلستان نیازمند سیصد خانه عالم است.

وی با بیان این که اقدامات لازم برای ساخت خانه‌های عالم مورد نیاز استان صورت گرفته است، افزود: کمبود خانه عالم در گلستان اعزام مبلغ در مناسبت‌های مختلف را دچار مشکل کرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، افزایش تعداد خانه‌های عالم را سبب افزایش میزان اعزام مبلغ به مناطق مختلف استان دانست و خاطرنشان کرد: ساخت خانه‌های عالم در روستاها می‌تواند زمینه‌ساز استقرار روحانیان و مبلغان دینی در مناطق مختلف استان باشد.

حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به این که حضور روحانی در روستاها عامل مؤثری در پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های اخلاقی، رفتاری و بهبود روابط فردی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: حضور مستمر روحانیان بین مردم به‌ویژه جوانان‌ و ترویج احکام اسلامی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با دسیسه‌های دشمنان است.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی گلستان، ساخت‌خانه عالم را سبب افزایش اطلاعات دینی مردم دانست و گفت: احداث خانه عالم به منظور استقرار روحانی با هدف نشر و گسترش معارف دینی و فرهنگی در مناطق محروم ‌ضروری است.

وی با بیان این که خانه عالم خیر و برکت فراوانی برای اهالی روستا به همراه دارد، اظهار داشت: خانه عالم تنها مکانی برای سکونت و استراحت روحانی نیست، بلکه خانه عالم یک مجموعه مناسب و فضایی با امکانات کافی برای ترویج و اشاعه فرهنگ والای اسلامی است.

حجت الاسلام ولی‌نژاد، بیان احکام، تقویت برنامه‌های مساجد، حفظ و ترویج فرهنگ عفاف، تلاش همه جانبه در زمینه اعزام و استقرار روحانی و اهتمام جدی برای ارتقای سطح فرهنگ دینی بین روستائیان را از ضرورت‌های نیاز جامعه روستایی دانست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمنان علیه نظام اسلامی گفت: ضرورت استقرار روحانی تمام وقت در مناطق محروم و روستایی در شرایط امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

وی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی به دنبال ترویج فرقه‌های انحرافی در مناطق روستایی و محروم هستند، تصریح کرد: حضور یک روحانی در روستاهای دور افتاده می‌تواند مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان شود.

حجت الاسلام ولی‌نژاد با اشاره به استقرار روحانی در روستاها افزون بر تقویت بعد دینی، منشأ خیر و برکت بسیاری برای روستاها خواهد بود، ادامه داد: بسیاری از مبلغان اعزام حتی در برنامه عمرانی نیز همکاری می کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، اعتبار این اداره در سال 89 را 15 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با توجه با گستردگی فعالیت‌های دینی و فرهنگی، این میزان اعتبار جوابگوی فعالیت‌های عمرانی نیست.

وی‌ تعداد روحانیان مستقر استان را 130 نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط خاص مناطق مختلف گلستان، به منظور تبلیغ مناسب احکام اسلامی در مناطق مختلف استان نیازمند 300 روحانی مستقر هستیم./950/پ202/س

ارسال نظرات